پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
بخش مرکزی کمپین تبلیغاتی حسن روحانی برای انتخاب مجدد در انتخابات 29 اردیبهشت، بر پاسخ دهی به مطالبات رای دهندگان زن متمرکز شده بود.

شعار سال: المانیتور در گزارشی به موضوع انتخاب وزیر زن در کابینه دوم روحانی پرداخته و در این باره می نویسد:

حسن روحانی میانه رو بیش از هر نامزد دیگری در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران بر حقوق زنان تاکید می کرد. وی وعده داده بود که در صورت انتخاب مجدد فرصت های شغلی برابری در اختیار زنان قرار خواهد داد.

اکنون زنان در ایران انتظار دارند که رئیس جمهور وعده هایش را عملی کند و چندین کمپین در این راستا راه اندازی و خواستار آن شدند که یک زن را به عنوان وزیر در کابینه دومش انتخاب کند.

فعالان با راه اندازی کمپین و استفاده از هشتگ نه به کابینه میانه رو مردانه در توییتر و دیگر رسانه های مجازی خواستار نقش فعال تر زنان در مدیریت کشور شدند. این تلاش ها البته جدید نیستند. بسیاری برای نخستین بار زمانی که روحانی قصد داشت سه عضو کابینه خود را تغییر دهد خواستار انتخاب یک وزیر زن شده بودند.

درسپتامبر سال 2009 محمود احمدی نژاد مرضیه وحید دستجردی را به عنوان وزیر بهداشت و سلامت در کابینه دوم خود معرفی کرد. دستجردی نخستین زنی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به مقام وزارت رسیده بود.

المانیتور در ادامه می نویسد: احمدی نژاد از روحانی بسیار اصولگرا تر بود. با این حال روحانی تابوهای بسیاری را درباره زنان شکست. وی اولین سخنگوی وزارت خارجه زن را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در سال 2013 انتخاب کرد. کسی که پس از آن به عنوان نخستن سفیر زن ایران به مالزی رفت.

گروهی از فعالان زن خواستار آن شدند که روحانی نقش های کلیدی بیشتری به زنان دهد، آنها همچنین عنوان کردند که به حمایت از رئیس جمهور ایران ادامه خواهند داد و این حمایت به گفته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یک طرفه و بدون مطالبه در زمینه زنان نیست.

در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری روحانی تاکید ویژه ای بر نقش زنان در جامعه داشت. در یکی از این برنامه ها وی عنوان کرده بود که آیا ممکن است که نیمی از جامعه را از حضور در جامعه منع کرد؟ ایا ممکن است که کشور را بدون نیمی از جامعه مدیریت کرد؟

یک فعال امور زنان و خبرنگار در این باره می گوید: روحانی بیش از رقبایش در دوران انتخابات بر اهمیت نقش زنان تاکید کرده بود. این موضوع انتظارات را از وی بالا برده است. لازم به ذکر است که این موضوع نباید تنها بر معرفی یک وزیر زن متمرکز شود. ما خواستار چشم انداز جامع تری در قبال نقش زنان در سمت ها و موقعیت های مدیریتی در جامعه هستیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری نامه ، تاریخ انتشار 2 مرداد 96، کدمطلب:۴۱۸۰۹۲، www.namehnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین