پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربايجان‌غربی درباره نقش سازمان هواشناسی در تصمیم گیری سازمانها موثر و اساسی افزود: از امنیت غذایی تا مسایل نظامی و همينطور اغلب موارد، هواشناسي نقش مهمي دارد.

شعار سال: هواشناسی تاریخچه ای طولانی دارد ولی نخستین کنگره سازمان بین المللی هواشناسی در سال ۱۸۷۹ تشکیل شد تا آغازی باشد بر پیش بینی مدرن آنچه زمین و آسمان در روزهای آینده آبستن هستند.

و اما ایران نیز در سال ۱۳۰۸ خورشیدی تاریخ واقعی هواشناسی نوین خود را آغاز کرده، هر چند پیش از آن فعالیت هایی صورت گرفته بود ولی این مدرسه عالی فلاحت بود که به نخستین ایستگاه هواشناسی مجهز تبدیل شد و در سال ،۱۳۳۱ سازمان هواشناسی کشور با تصویب هیأت دولت وقت به وجود آمد.

در همين راستا به مناسبت ۳ فرودين ماه روز جهاني هواشناسي رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربايجان غربي در اين باره گفت: از آنجائیکه هوا و جو مرز نمی شناسد بنابراین تمامی هواشناسی کشور ها تحت سازمانی به نام W.M.o سازمان جهانی هواشناسی ملزم به همکاری با یکدیگر هستند و مهمترین فرق هواشناسی کشور ها بیشتر مربوط به نیروی انسانی متخص وتجهیزات می باشد که در مورد اولی کشور مشکلی را احساس نمی کند ولی در خصوص تجهیزات با مشکالات زیادی رو برو هستیم.

مهدي صابري هواشناسی را یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار برای هر کشوری عنوان کرد و درباره نقش سازمان هواشناسی در تصمیم گیری سازمانها موثر و اساسی افزود: از امنیت غذایی تا ساخت وساز، مسایل نظامی ، گردشگری، امنیت پروازی، کشاورزی، راه، ورزش و غیره اغلب در تمامي مسئل دخيل است.

وي اظهار داشت: طبق براوردها درصد صحت پیش بینی های صادر شده معمولا بالای ۹۰ درصد می باشد که تقریبا قابل اعتماد برای برنامه ریزی می باشد.

مدیرکل هواشناسی استان اذربایجان غربی گفتالبته تحریم های بین الملی همانند دیگر قسمتها در بخش هواشناسی و به ویژه خرید تجهیزات ایجاد مشکل کرده است.

وی در خصوص دشواری های شغل هواشناسی افزود پیش بینی هوا کلا کار بسیار سخت و پراسترسی است که اشتباه هم جزی از کار هواشناسی می باشد و در کل دنیا امری پذیرفته شده است.

صابری دلیل وارونه اتفاق افتادن برخی پیش بینی ها را اینطور بیان کردمدلهای هواشناسی گاها دچار خطا واشتباه می شوند که در نتیجه خروجی ها هم دچار اشکال می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اروم نیوز، تاریخ 3 فروردین 96، کد مطلب:: www.uromnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین