پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: بیشترین نوع معلولیت با نرخ 40 درصد در این استان را معلولیت های جسمی، حرکتی تشکیل می دهد.

شعارسال: فرمان عزیزنیا اظهار کرد: اکنون از مجموع 11 هزار و 689 معلول در این استان چهار هزار و 574 نفر را معلولان جسمی، حرکتی تشکیل می دهند.

وی بیشترین نوع معلولیت در این استان پس از جسمی، حرکتی را به ترتیب معلولان ذهنی 2 هزار و 676 نفر، بینایی هزار و 870 نفر، شنوایی هزار و 432 نفر، بیماران روانی 538 نفر، سالمندان دارای معلولیت خیلی شدید 458 نفر و معلولان ترکیبی (دارای چند نوع معلولیت) 141 نفر اعلام کرد.

عزیزنیا با بیان اینکه مسایل ژنتیک و وراثت عمده ترین علت معلولیت در این استان است، افزود: گروهی از عوامل محیطی نظیر تصادف، بیماری ها و سوانح ناشی از کار از دیگر علل بروز معلولیت در این استان است.

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام تاکید کرد: فاصله گرفتن ازدواج های فامیلی و انجام به موقع مشاوره های ژنتیک در کاهش نرخ معلولیت در این استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: از مجموع معلولان استان ایلام پنج هزار و 838 نفر از خدمات مستمر و مابقی از خدمات غیر مستمر نظیر کمک هزینه تحصیلی، درمانی، توانپزشکی، وسایل کمک توانبخشی، بهبود تغذیه، مناسب سازی بهزیستی برخوردار هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی فریاد، تاریخ انتشار: 17آذر1395، کدخبر: -: WWW.faryad.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین