پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بزرگترین واحد تولید متانول جهان در استان بوشهر تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود که نقش مهمی در افزایش صادرات، اشتغال و رونق تولید دارد.

شعار سال: سید حسین حسینی محمدی در نشست مسئولان اقتصادی و صنعتی استان بوشهر با امام جمعه این شهر با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد و صنعت برخوردار است اظهار داشت: استان بوشهر ضمن اینکه پایتخت انرژی معرفی شده، در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی، آبزی‌پروری و صنایع پایین دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی از راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید متانول جهان در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: مجتمع متانول کاوه دیر بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول در جهان و مگامتانول است که با سرمایه‌گذاری 63 هزار میلیارد تومان اجرایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی متانول کاوه دیر در استان بوشهر تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود گفت: با راه‌اندازی بزرگترین کارخانه متانول جهان در استان بوشهر روزانه 7 هزار تن این محصول تولید می‌شود که نقش مهمی در افزایش صادرات غیرنفتی، اشتغال و رونق تولید دارد.

حسینی محمدی با بیان اینکه استان بوشهر نقش مهمی در تولید متانول کشور دارد خاطرنشان کرد: 70 درصد متانول کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که این مهم نقش این استان در تولید ناخالص ملی نشان می‌دهد.

وی از افتتاح کارخانه سیمان مند دشتی خبرداد و افزود: این کارخانه که مراحل نهایی راه‌اندازی آن طی می‌کند تا دو ماه آینده در شهرستان دشتی افتتاح می‌شود که زمینه اشتغال بیش از 700 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم و توسعه صادرات محصولات سیمانی فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان بوشهر گفت: سال قبل اقدامات مهمی برای پرداخت تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب به واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر راکد و نیمه فعال انجام شد.

حسینی محمدی با اشاره به اینکه 280 واحد تولیدی و صنعتی استان بوشهر تسهیلات رونق تولید دریافت کردند تصریح کرد: 280 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان بوشهر از طریق سامانه بهین یاب تسهیلات بانکی طرح رونق تولید دریافت کرده‌اند.

وی از افزایش صادرات غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه بنادر و گمرکات، سال قبل حجم صادرات غیر نفتی از این استان نسبت به سال ماقبل آن افزایش قابل توجهی یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال تخصیص 42 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای رونق صنایع و معادن در کشور مورد توجه قرار گرفته است افزود: از این میزان اعتبار 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی صنایع، 10 هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش، 10 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های صنعتی و تولیدی نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت، 2 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های معدنی و 10 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی خدماتی مورد توجه قرار دارد.

حسینی محمدی بیان کرد: امسال تحول مهم و عظیمی در رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بیداران، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1396، کد مطلب: ۲۶۳۳۵:www. bidaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین