پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
موزه های مردم شناسی، شهدا، وقف، شهر، نفت، حیات وحش و خانه موزه شهید فرومندی در سبزوار برای بازدید مسافران نوروزی آماده شده است.

شعارسال: محمود رضا سلیمانی افزود: موزه های مردم شناسی، شهدا، وقف، شهر، نفت، حیات وحش و خانه موزه شهید فرومندی در سبزوار برای بازدید مسافران نوروزی آماده شده است.

وی اظهار کرد: موزه مردم شناسی سبزوار با غرفه های مختلف شامل هنرهای دستی، مشاغل سنتی، آداب و رسوم در ضلع غربی میدان کارگر این شهر قرار دارد.

وی گفت: بخشی از غرفه های این موزه مربوط به معرفی آداب و رسوم نظیر شب چله، تحویل سال نو و اتاق عقد سنتی مردم این منطقه است.

سلیمانی افزود: بازدیدکنندگان می توانند در این موزه از هنرهای دستی این شهرستان نظیر فرش بافی، فرت بافی، گلیم و پلاس بافی، جاجیم بافی و مشاغل سنتی از قبیل خراطی، رنگرزی، آهنگری، سفالگری و عطاری دیدن کنند.

وی اظهار کرد: همچنین در موزه مردم شناسی سبزوار غرفه ای به معرفی آیین اسب چوبی به عنوان یکی از هنرهای آیینی این شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: محل این موزه بنای کاروانسرای فرامرزخان است که خود اثری تاریخی از بناهای چهار ایوانی سبزوار می باشد که در عهد قاجار ساخته شده است.

وی افزود: موزه شهدای سبزوار هم در ضلع غربی موزه مردم شناسی سبزوار دایر شده و شامل وصیت نامه، عکس و آثاری از شهدای دوران دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: موزه وقف نیز در قسمتی از موزه مردم شناسی این شهر واقع شده که تصاویر بخشی از اسناد و وقف نامه های قدیمی و ظروف مساجد را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: موزه نفت سبزوار در قدیمی ترین پمب بنزین واقع در مقابل میدان فاطمی این شهرستان برای بازدید عموم در 2 بخش بیرونی و داخلی دایر شده است.

وی گفت: در این موزه تلمبه های قدیمی، دکل حفاری، وسایل قدیمی توزیع مواد سوختی و گالری عکس از آغاز پیدایش نفت در ایران در معرض دید مردم گذاشته شده است.

سلیمانی افزود: موزه شهر سبزوار نیز در میدان شهید بهشتی این شهر قرار دارد که مربوط به معرفی پیشینیه شهر نشینی سبزوار از سال 1310 تاکنون می باشد.

وی اظهار کرد: این موزه دارای 2 سالن نمایش عکس، یک سالن اشیا، آلات و ادوات قدیمی و 2 اتاق موزه دیداری و شنیداری است.

وی گفت: خانه موزه شهید فرومندی نیز در خیابان نفت این شهرستان میزبان گردشگران است.

سلیمانی افزود: این خانه موزه محل زندگی سردار شهید محمد فرومندی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در لشگر عملیاتی پنج نصر است.

شهرستان سبزوار دارای 900 اثر تاریخی می باشد که از این تعداد 160 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی سبزوار پیام، تاریخ انتشار: 12فروردین1396 ، کدخبر: 12268: www.sabzevarpayam.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
توصیه می کنم بیایید و ببینید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین