پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بازی‌های سیاسی در انتخابات شوراهای شهر و روستا جایی ندارد و منتخبان شوراها باید افرادی متخصص و دردمند برای شهر باشند نه شخصیت‌های سیاسی و حزبی.
شعارسال: محمد محمودی شاه‌نشین، طی سخنانی در همایش سراسری دبیران اجرایی، بازرسان و مسئولان کمیته های حقوقی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت:‌ هیأت های حقوقی، شأنی شبه قضایی دارند و در جایگاه قضاوت و اعلام رأی در خصوص شکایات قرار دارند و باید تلاش کنند احکام صادره منطبق بر عدالت باشند و دبیران هیأت ها نیز چشم و گوش روسای هیأت های نظارت هستند.

وی افزود: فارغ از سلایق سیاسی و نگاه های حزبی باید افرادی را برای حضور در انتخابات و رقابت انتخاباتی برگزید که هدف آن‌ها خدمت به مردم باشد و توجه داشت جایگاه کار سیاسی در شوراها نیست.

وی تاکید کرد: قانون ملاک عمل همه ارکان انتخابات شوراهاست و هیچ چیزی بالاتر از قانون در انتخابات شوراها وجود ندارد و سلایق و نگاه های حزبی و سیاسی اولویت ارکان انتخابات شوراها نیست بلکه تنها و تنها قانون است که ملاک عملکرد در انتخابات شوراها است.

در ادامه این همایش، اسداللهی جانشین معاونت نظارت مجلس نیز طی سخنانی گفت:‌ عملکرد ما باید بر اساس مرّ قانون باشد چرا که اجرای صحیح و کامل قانون موجب پیشرفت و توسعه در کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حقوق ملت در قانون اساسی بخش مهمی از این پیمان ملی را تشکیل داد و انتخابات زمینه تحقق این حقوق در کشور است و هیچ مصلحتی نیز بالاتر از برگزاری یک انتخابات قانونی وجود ندارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1396، کدخبر: 96011805936، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین