پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
براي يك بازاريابي موفق، برنامه ‏ريزان بازاريابي بايد دو تصميم اساسي اتخاذ كنند، انتخاب تصوير مناسب و انتخاب موثرترين ابزار براي ايجاد مفهوم نويني از بازاريابي با عنوان «بازاريابي اينترنتي» تحت لواي فلسفه بازاريابي است و محور خود را تامين نيازهاي گردشگران به صورت انفرادي، ايجاد ارزش براي گردشگر و توسعه شبكه ارتباطات و تعاملات بين شركت‏ها و افراد قرار داده ناشي از همين ديدگاه است.

شعار سال: تاثير اينترنت، ابزار بازاريابي كارآ در صنعت گردشگري به‌طور گسترده‏اي پذيرفته شده است. ارزش و اهميتي كه فناوري اطلاعاتي و ارتباطي روز براي توسعه زيرساخت‏هاي گردشگري در دنيا ايجاد كرده است، بسيار جالب و قابل تأمل است. وقتي يك گردشگر بتواند اطلاعات گردشگري مربوط به بناهاي تاريخي يك كشور را در پهنه جهاني وب ملاحظه كند و درباره آنها اطلاعات صوتي، تصويري و متني خوبي به دست آورد، نسبت به آن مشتاق مي‏شود. گردشگري مجازي نيز نوعي فعاليت مبتني بر فناوري‏هاي نوين در امتداد ساختار و روش‏هاي سنتي گردشگري است.

نتايج یک پژوهش نشان مي‏دهد بازاريابي اينترنتي در معرفي بازارهاي جديد نقش موثر و معناداري دارد و استفاده از ويدئوهاي آموزشي در محيط وب داراي بيشترين اهميت در روش‏هاي بازاريابي اينترنتي در معرفي بازارهای جديد گردشگري است. ساير نتايج نيز نشان می‏دهد گردشگري مجازي در معرفي بازارهاي جديد گردشگري نقش موثر و معناداري دارد و ارائه تصاوير پانوراما در خصوص بازارهاي جديد گردشگري داراي بيشترين اهميت در انواع گردشگري مجازي در معرفي بازارهاي جديد گردشگري است. با توجه به تحقیقات انجام شده و براساس نظر استادان و كارشناسان صنعت گردشگري و فناوري اطلاعات، مي‏توان به اين نتيجه رسيد كه با ايجاد بسترهاي مناسب در جامعه براي به‌كاربردن فناوري اطلاعات در صنعت گردشگري مي‏توان گامي بزرگ به سوي جذب بازارها برداشت. چنانچه اشاره شد بازاريابي اينترنتي در معرفي بازارهاي جديد نقش موثر و معناداري دارد. بر این اساس ميزان تاثيرگذاري بازاريابي اينترنتي يعني، «موتورهاي جست‌وجو»، «اطلاع‏رساني از طريق شبكه‏هاي اجتماعي»، «محتواي مناسب وب سايت‏ها»، «ويدئو ماركتينگ»، «تبليغات در ديگر وب‌سايت‏ها» بر معرفي بازارهاي جديد موثر ارزيابي می‏شود اما در خصوص تبليغات ايميلي، اين تاثير درحد متوسط است.

از سوی دیگر، اهميت روش‏هاي بازاريابي اينترنتي در معرفي بازارهای جديد گردشگري متفاوت است. طبق نظر كاربران اولويت‏ها در این خصوص به این ترتيب است؛ نخست استفاده از ويدئوهاي آموزشي در محيط وب، دوم ارائه تبليغات برای شناساندن بازارهاي جديد گردشگري در ديگر وب‌سايت‏ها، سوم طراحي وب‌سايت‌ها و وبلاگ‏ها با محتواي مناسب، چهارم اطلاع‏رساني در خصوص مناطق جديد گردشگري از طريق شبكه‏هاي اجتماعی و پنجم وجود موتورهاي جست‌وجو. در پژوهش مذکور، ميزان تاثير انواع گردشگري مجازي از قبيل، «ارائه متون توصيفي»، «ارائه تصاوير سه‏بعدي»، «ارائه فيلم‏هاي تبليغاتي»، «محتواي مناسب وب‌سايت‏ها» و «ارائه تصاوير پانوراما» موثر ارزيابي شد. همچنین اهميت انواع گردشگري مجازي در معرفي بازارهاي جديد گردشگري متفاوت است.

اولويت‏بندي نقش روش‏هاي گردشگري مجازي از نظر كاربران سايت‏هاي آژانس‏هاي گردشگري، به ترتيب عبارت است از: ارائه تصاوير پانوراما در خصوص بازارهاي جديد گردشگري، ارائه فيلم‏هاي تبليغاتي در خصوص بازارهاي جديد گردشگري، ارائه متون توصيفي از طريق وب سايت درخصوص بازارهای جديد گردشگري، ارائه تصاوير سه‏بعدي در خصوص بازارهاي جديد گردشگري و در نهایت ارائه فيلم‏هاي تبليغاتي در خصوص بازارهاي جديد گردشگري. با این‌همه اما نتایج این پژوهش نشان می‏دهد بستر گردشگري مجازي كشور در وضعيت مناسبي ندارد. اگرچه يافته‏ها نشان‏دهنده وجود افراد متخصص و آشنا با فناوري‏هاي اطلاعات در كشور است اما نتايج حاكي از نبود امكانات نرم‏افزاري، پهناي باند مناسب، قوانين و مقررات حقوقي لازم در كشور، شفافيت در سياست‌گذاري و نبود حمايت مديران از فناوري‏هاي جديد و فرهنگ‏سازي نشدن استفاده صحيح از فناوري‏هاي اطلاعات و همين‌طور آشنا نبودن گردشگران با عملكرد فناوري از اطلاعات بود.

پيشنهادها

براساس نتايج اين تحقيق برای توسعه گردشگري مجازي پيشنهاد مي‏شود ارائه تصاوير با كيفيت از مناطق گردشگري به‌منظور ترغيب گردشگران براي بازديد از آنها، ارائه بسته‏هاي آموزشي نحوه كار با Google Map وGoogle Earth، ايجاد شبكه گسترده گردشگري مجازي، توليد نرم‏افزارهاي مورد نياز در زمينه گردشگري مجازي، طراحي سايت جامع گردشگري مجازي ايران با همكاري سازمان‏هاي گردشگري استان‏ها، ترغيب عكاسان به تهيه عكس‌هاي 360 درجه و با كيفيت از مقاصد گردشگري برای قرار گرفتن در سايت‏هاي گردشگري مجازي، طراحي سايت جامع و دو زبانه گردشگري مجازي، برای آشنايي گردشگران خارجي با جذابيت‏هاي مقصد، امكان برنامه‏ريزي سفر، با توجه به اطلاعات ارائه شده در وب سايت بايد مورد توجه قرار گيرد. همچنين برای توسعه بازاريابي اينترنتي پيشنهاد مي‏شود توسعه زيرساخت‏هاي لازم براي به‌كارگيري فناوري اطلاعات در صنعت گردشگري، توجه به اهميت نقش بازاريابي اينترنتي در صنعت گردشگري، بالا بردن استفاده از وب‌سايت‏هاي تبليغاتي با طراحي جذاب و به روز سايت، ارائه اطلاعات جامع درباره مقاصد گردشگري در وب‌سايت، برگزاري نمايشگاه‏هاي بازاريابي اينترنتي صنعت گردشگري و معرفي وب‌سايت‏هاي برتر براي ايجاد انگيزه و برقراري ارتباط بين فعالان صنعت گردشگري و متخصصانIT، طراحي سايت‏هاي دوزبانه و ارائه اطلاعات به روز شده وتهيه فيلم‏هاي تبليغاتي از مقاصد گردشگري انجام گيرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 20 فروردین 1396، کد مطلب:1096252 : www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین