پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
رئیس جمهوری مصر در گفتگوی تلفنی با پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد که کشورهای عربی باید در برابر تروریسم با یکدیگر متحد باشند.

شعارسال: به نقل از المصریون، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی شب گذشته با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر تلفنی گفتگو کرد.

وی در این گفتگو انفجارهای تروریستی در مصر را محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

ملک سلمان در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که ریاض از دولت و ملت مصر در برابر کسانی که سعی دارند امنیت و ثبات این کشور را از بین ببرند، حمایت می کند.

عبدالفتاح السیسی نیز بر عمق روابط ملت های مصر و عربستان تاکید و اعلام کرد: تروریسم تهدیدی برای امنیت قومی عربی محسوب می شود و باید به صورت فراگیر با آن مقابله کرد و کشورهای عربی در این زمینه باید با یکدیگر متحد باشند.

گفتنی است که روز یکشنبه چندین انفجار تروریستی در مصر در نزدیکی کلیساهای واقع در «قاهره» و «اسکندریه» به وقوع پیوست.

در همین راستا، طبق آمار وزارت بهداشت مصر بر اثر انفجار در کلیساهای «مارجرجس» در «طنطا» و «مرمرقس» در اسکندریه، ۴۴ نفر جان خود را از دست داده و ۱۲۶ نفر هم زخمی شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که از این تعداد، ۱۷ کشته و ۴۸ زخمی آمار انفجار اسکندریه و ۲۷ کشته و ۷۸ زخمی نیز آمار انفجار در طنطا است.

دولت مصر در پی انفجارهای روز یکشنبه در شهرهای اسکندریه و قاهره ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21فروردین1396، کدخبر: 3949217: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین