پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با همکاری کارگروه ارتقای کیفیت آسفالت، بررسی چرایی خرابی های زودرس روکش راه های کشور در دستور کار متخصصان این مرکز قرار گرفته است.

شعارسال : محمد شکرچی زاده روز سه شنبه در هفتمین همایش ملی قیر و آسفالت با اشاره به اقدامات مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره ارتقای کیفیت مصالح راهسازی، افزود: شبکه راه ها و شریان هایارتباطی، زیربناهای اقتصاد هر کشوری را تشکیل می دهند.وی ادامه داد: برای توسعه پایدار حمل و نقل ایمن و سریع باید هرگونه برنامه ریزی در این بخش براساس منطق علمی پایه ریزی شود.
شکرچی زاده افزود: ارتباط دو سویه بین مجریان و تولیدکنندگان مصالح راهسازی از جمله قیر، آسفالت و ارزیابی واحدهای تولیدی در استفاده از فناوری های جدید در این عرصه از اقدامات این مرکز در ارتقا کیفیت مصالح راهسازی در کشور است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه برای حفظ کیفیت قیر هم اکنون حمل آن توسط تانکرهای دو جداره مورد توجه جدی قرار گرفته است، گفت: تاکنون 410 تانکر از طریق شرکت های تولیدی و پیمانکاران حمل دوجداره شده اند و به تدریج حمل قیر در کشور تنها با این تانکرها عملی خواهد بود.وی، تدوین الزامات و استانداردها و بروز رسانی ضوابط ماسه آسفالت و الزامات واحدهای تولیدی قیر خالص و امولسیونی(محصول جدید)، بررسی دلایل خرابی زودرس روکش برخی از جاده های کشور و ایجاد تمرکز در فعالیت های ارتقای کیفیت قیر، آسفالت و روسازی را از دستاوردهای مهم این مرکز بیان کرد.
شکرچی زاده همچنین بر ارتقای کیفیت آسفالت راه های کشور برای صرفه جویی در هزینه ها تاکید کرد و گفت: به همین منظور از دو سال پیش ممیزی کارخانه های آسفالت سازی آغاز شده تا با کنترل بیشتر شاهد ارتقا کیفیت قیر و آسفالت در کشور باشیم.رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآورشد: بیش از 60 درصد اعتبارات ادارات کل راه و شهرسازی برای تامین قیر و آسفالت مورد نیاز هزینه می شود؛ بنابراین صدور گواهینامه های کیفی برای مصالح راهسازی، ایمنی بیشتری را در راه های کشور به وجود می آورد.
هفتمین همایش ملی و نمایشگاه قیر و اسفالت با حضور کارشناسان و متخصصان راهسازی و حمل و نقل جاده ای 24 و 25 آذرماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار سه شنبه 24 آذر 1394 ، کد مطلب : 81879064 (5048366) : www.Irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین