پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۹۰۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
رویه کاهش نرخ تسهیلات و سپرده ها در بانکهای کشور باید ادامه یابد تا سرمایه ها به سمت تولید برود و نظام بانکی در خدمت تولید و صنعت قرار بگیرد.
شعارسال: حمیدرضا صالحی با بیان اینکه تغيير پارادايم در نظام بانکی از ضروریات است و بايد به جايي برسيم كه بانكها در سود و ضرر در كنار توليدكنندگان باشند،اظهارداشت: بدهي يك واحد صنعتي در صورت معوق شدن بعد از مدتي به دو تا سه برابر افزايش می يابد كه متاسفانه در حال حاضر در مواردي موجب ضبط اموال صاحبان صنايع شده است.

وی افزود: بانكها مي توانند يه جاي گرفتن وثایق از بنگاهها براي دادن تسهيلات براي جايگزيني وثایق و اعتبارسنجي شركتها از تشكل هاي مربوطه كه آنها در آنجا عضو هستند مشاركت بطلبند، چرا كه اين تشكلها هستند كه از همه بهتر از وضعيت اعتباري بنگاهها آگاه هستند و اگر شركتي توان برگرداندن وامها را نداشته باشند ، تشكلها مي توانند اعتبارات را تضمین كنند.

این فعال تجاری تصریح کرد: بانكها طي سالهاي اخير نتوانسته اند منابع مناسب را در اختيار بخش توليد بگذارند . برخلاف ديگر نقاط دنيا بانكها در ايران براي دادن تسهيلات از صاحبان صنايع وثيقه هاي سريع البيع مي خواهند، مانند سند ملك و آپارتمان كه مي دانيم برای اعتبارسنجي صنايع با وجود ماشین آلات و كارخانه يا پروژه هاي مربوطه ديگر نبايد بابت تسهيلات سند ملك گرفته شود.

وی افزود: نرخ تسهيلات فعلي، هنوز براي صنعت كشورمان مناسب نيست و با حاشيه سود بسيار اندكي كه در توليد حاكم است صاحبان توليدي ها را از اخذ وام هاي گران دور كرده است

به گفته وی با سياست اخير نظام بانكي مي توان متصور شد كه در آينده اين روند تغيير خواهد كرد و تسهيلات بيشتري به توليد داده خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1396، کدخبر: 654789، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
بانک ها در ایران یکی از موانع اصلی تولید هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین