پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۹۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
مردم این روزها از قرار گیری در مسیر رودخانه های استان تهران چه برای تفریح و چه برای غیر آن، خودداری کنند تا مشکلاتی که برای برخی هموطنانمان در شمال غرب ایران به وجود آمد برای مردم تهران تکرار نشود.
شعارسال: در سال جاری از نظر میزان ذخایر برف در کوههای استان تهران و همچنین کوه های بالادست این استان در استان مازندران نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم و ذخایر برفی استان بیشتر شده است.

مهمترین دلیل افزایش انباشت ذخایر برفی، برودت هوا در دو ماه گذشته و عدم ذوب برف ها بوده است. این مسئله که به آب شدن مستمر و آرام آرام ذخایر برفی در هفته های پیش رو می انجامد، موجب می شود این ذخایر با جریان یافتن در رودخانه های استان به ذخایر آبی پشت سدها افزوده شوند.

اگرچه جریان یافتن آب ناشی از ذوب شدن برف ها برای افزایش سطح ذخایر آبی پشت سدها و به تبع آن کاهش مشکلات ناشی از کم آبی موثر است، اما حجم آب ناشی از ذوب شدن برف ها ممکن است به سیلابی شدن رودخانه های استان منجر شود. این وضعیت زمانی بحرانی تر می شود که بارش های بهاری نیز به افزایش سطح جریان های آبی در رودخانه های استان بینجامد.

علاوه بر این مسائل، از روز گذشته رهاسازی آب برخی سدهای استان به مقدار برنامه ریزی شده و مشخص به منظور استفاده در تغذیه مصنوعی دشت های پایین دست آغاز شده است که این موضوع نیز مزید بر علت بروز سیلاب خواهد شد.

«محمدرضا بختیاری» مدیرعامل آب منطقه ای تهران در این خصوص گفت: بیشتر در حوزه های رودخانه های شمال تهران مثل ولنجک، مقصودبیگ، کن، فیروزکوه و رودخانه هایی که عمدتا روی آنها سازه هایی مثل سد وجود ندارد، به همین خاطر با گرم شدن هوا و بارشهای احتمالی پیش بینی سیلاب داریم که باید مردم به این هشدار و احتمال بروز سیلاب دقت کنند و این روزها از قرار گیری در مسیر رودخانه ها چه برای تفریح و چه برای غیر آن، خودداری کنند تا مشکلاتی که برای برخی هموطنانمان در شمال غرب ایران به وجود آمد برای مردم تهران تکرار نشود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28 فروردین 1396، کدخبر: 1381435 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین