پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: استفاده از بیت المال و پول‌هایی با منبع ناشناخته برای تبلیغات انتخاباتی شرعا، قانونا، عرفا و اخلاقا مجاز نیست و حرام است.

شعارسال: حجتالاسلام مهدی شیخ، تصریح کرد که استفاده از بودجه بيت المال در انتخابات هم حرام شرعی است، هم حرام عرفی است، هم حرام قانونی است و هم حرام اخلاقی است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: باید روی این موضوع کار شود، مخصوصا رسانهها و کسانی که وجدان جامعه محسوب می‌شوند باید این موضوعات را بگویند. طرح این مسائل به ویژه در فضای مجازی اثربخش است.

شیخ اظهار کرد: اگر رسانهها روی این مسائل کار کنند، مردم روی موضوع حساس‌تر می شوند و کاندیداها ناگزير ميشوند بيشتر رعایت کنند و از خواب غفلت بیدار شوند؛ چرا که شاید برخی غافل باشند و واقعا متوجه نباشند؛ اما وقتی ببیند جامعه واکنش نشان میدهد آنها هم متنبه میشوند و دست بر می‌دارند. چون در میيابند که اينگونه رفتارها برايشان ضدتبلیغ است. اگر مردم بفهمند و اعتراض کنند، کاندیداها خود به خود این کار را نخواهند کرد.

وی از لزوم سازوکار قانونی برای جلوگیری از استفاده از اموال عمومی در مصارف انتخاباتی سخن گفت و افزود:‌ اگر بررسی شود که اينگونه مسائل، ناشی از مشکلات قانونی است؛ باید روی آن کار کرده و قانون جامعی برای انتخابات تدوين و تصویب کنیم. در آن قانون جامع لازم است افق هایی دیده شود که این مسائل محدودتر شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 7اردیبهشت1396، کدخبر: 657571: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین