پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
بلومبرگ اعلام کرد: با عمل به تعهدات برخی کشورها مانند عراق و ونزوئلا بخش زیادی از توافق اوپک از سوی کشورها عمل شده و تمدید توافق در نشست 4 خرداد در وین ملموس‌تر شده است.
شعار سال: به نقل از بلومبرگ کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید خود را در ماه آوریل بیشتر کاهش داده‌اند تا تعهدات عقب‌مانده آنها تکمیل‌تر شده و عمل به تعهدات اوپک کامل‌تر گردد.

براساس بررسی‌های بلومبرگ از تحلیلگران، شرکت‌های نفتی و ردیابی کشتی‌ها نشان داد؛ در ماه گذشته میزان حجم تولید اوپک با کاهش 40 هزار بشکه در روز به 31 میلیون و 895 هزار بشکه در روز رسید.

عراق به عنوان دومین کشور بزرگ تولیدکننده نفت اوپک و نیز ونزوئلا به اهداف تعیین شده کاهش تولید نزدیک‌تر شدند.

کاهش تولید نفت بین کشورهای اوپک از اول ژانویه آغاز شد تا شاید بتواند مازاد نفت در بازار را کاهش داده و قیمت را بالا ببرد. اما هنوز میزان ذخایر نفت بازار به نصف سطح سال 2014 رسیده است.

مجموع نفت تولیدی کشورهای نیجریه و لیبی 135 هزار بشکه در روز بالاتر از سقف تعیین شده در توافق اوپک بود که با این حساب کل اعضای گروه اوپک به 90 درصد سقف از پیش‌ تعیین شده کاهش تولید نفت نزدیک شده‌اند.

بررسی‌ها نشان داد؛ در بین 10 کشور عضو عمل به تعهدات توافق اوپک که در ماه مارس 89 درصد بود اکنون به 102 درصد رسیده است.

عراق 4.41 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند و با کاهش 20 هزار بشکه در روز کاهش تولید خود را به 4.35 میلیون بشکه رساند.

ونزوئلا هم با کاهش 20 هزار بشکه ای تولید خود را در سقف 1.98 میلیون بشکه در روز ثابت نگه داشت و عربستان سعودی هم همچنان تولید خود را در سطح 9.95 میلیون بشکه در روز تثبیت کرد.

همچنین تولید نفت در لیبی بعد از کار افتادن میادین نفتی اصلی این کشور 70 هزار بشکه در روز کاهش یافت. اما در این میان نیجریه بعد از پایان یافتن تعمیرات و نگهداری تولید خود را 50 هزار بشکه در روز افزایش داد. اما هر دو کشور نیجریه و لیبی از عمل به تعهدات توافق اوپک مستثنی بودند.

براساس گزارش بلومبرگ کشورهای عضو اوپک دوباره در 25 می (4 خرداد) در وین اتریش گردهم می‌آیند که تصمیم بگیرند که آیا توافق اوپک را برای نیمه دوم سال تمدید کنند.

خالد الفالیح وزیر انرژی و صنایع عربستان هفته گذشته گفت: به نظر می‌رسد هماهنگی کاملی بین کشورهای اوپک برای تمدید این توافق وجود دارد.

روز سه‌شنبه امارات متحده عربی نیز تأکید کرد که همه اعضا برای تمدید توافق اوپک نیاز دارند. البته کشورهای غیر اوپک مانند روسیه هم به این توافق نیاز دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 13960214000412، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین