پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
بزرگی غیرطبیعی سینه در خانم‌ها فقط یک مشکل زیبایی نیست. تعداد زیادی از مبتلایان به این ناهنجاری در طولانی‌مدت دچار درد‌های شانه و ستون فقرات گردنی و ضایعات پوستی در چین زیر سینه‌ها می‌شوند.

شعار سال: دکتر شاهین کریمیان (فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی): بزرگی غیرطبیعی سینه در خانم‌ها فقط یک مشکل زیبایی نیست. تعداد زیادی از مبتلایان به این ناهنجاری در طولانی‌مدت دچار درد‌های شانه و ستون فقرات گردنی و ضایعات پوستی در چین زیر سینه‌ها می‌شوند. با این حال کسب نتیجه ایده‌آل از نظر زیبایی و حفظ کارکرد شیردهی و حس نوک سینه بعد از عمل جراحی سینه ضروری است.

بزرگی غیرطبیعی سینه در خانم‌ها فقط یک مشکل زیبایی نیست. تعداد زیادی از مبتلایان به این ناهنجاری در طولانی‌مدت دچار درد‌های شانه و ستون فقرات گردنی و ضایعات پوستی در چین زیر سینه‌ها می‌شوند. با این حال کسب نتیجه ایده‌آل از نظر زیبایی و حفظ کارکرد شیردهی و حس نوک سینه بعد از عمل جراحی سینه ضروری است. ابتدایی‌ترین روش کوچک کردن سینه جدا کردن نوک سینه و هاله سینه به‌طور کامل، کوچک کردن سینه با برداشتن بخشی از آن و بازگرداندن مجموعه هاله و نوک سینه به صورت پیوند آزاد پوستی روی باقی‌مانده سینه است. این روش به‌دلیل داشتن عواقبی ازقبیل ناتوانی بیمار در شیردهی بعد از جراحی سینه، ازبین رفتن حس نوک سینه و احتمال دفع پیوند (جز در موارد نادر ازقبیل سینه‌های فوق‌العاده بزرگ) منسوخ شده است.

هر چند مدت‌ها مورد استفاده تکنیک کلاسیک که در اصطلاح علمی به آن ماموپلاستی (جراحی سینه) با پایه تحتانی و برش قرار گرفته و در خیلی از کشورها هنوز تکنیک استاندارد است به‌دلیل مشکلاتی که دارد به‌تدریج جای خود را به روش جدیدتری داده که در آن فقط با یک برش روی سینه مجموعه هاله و نوک سینه روی پایه فوقانی و داخلی جا به جا می‌شود. مقایسه عمل جراحی سینه در روش نوین و کلاسیک مشکلات زیر را دارد:

-1 در روش جدید عمل جراحی سینه Tبرش طولانی‌تر معکوس در مقایسه با برش عمودی مخصوصا باتوجه به اینکه اکثرا قسمت افقی برش حذف می‌شود، غالبا به صورت برجسته جوش می‌خورد که علاوه بر نازیبایی سینه با خارش و درد همراه است.

-2 از آنجا که در روش کلاسیک با پایه تحتانی، قسمت تحتانی سینه حفظ و بخش بالایی برداشته می‌شود، سینه برجستگی خود را از دست می‌دهد و قسمت خارجی سینه برجستگی خود را حفظ می‌کند که از نظر زیبایی مطلوب نیست. در روش نوین با پایه فوقانی و داخلی با حفظ بخش داخلی و فوقانی و تخلیه قسمت تحتانی و خارجی، برجستگی سینه حفظ می‌شود.

-3 در روش کلاسیک به‌دلیل حفظ قسمت تحتانی (چون سینه‌ها سنگین می‌شود) در درازمدت سینه دچار افتادگی شده که این عارضه در روش نوین برطرف می‌شود.

-4 حفظ بزرگی قسمت زیر بغل در روش کلاسیک سبب می‌شود که اندازه افقی سینه بزرگ‌تر از اندازه عمودی آن شود. تنها مشکل معکوس چین می‌خورد ولی در چین‌خوردگیTروش نوین جراحی سینه این است که برش عمودی به‌دلیل حذف قسمت افقی برش ظرف 3 تا 6 ماه کاملا برطرف می‌شود و تفهیم این حالت به بیماران قبل از عمل جراحی سینه ضروری است.

ویژگی‌های روش مدرن در عمل جراحی سینه عبارتند از:

1. کاهش طول برش در جراحی سینه

2. حفظ برجستگی سینه بعد از جراحی سینه

3. عدم بروز افتادگی سینه در درازمدت

4. دوکی شکل شدن سینه بعد از عمل نوین جراحی سینه، درحالی‌که بعد از عمل با روش کلاسیک، سینه به شکل استوانه‌ای خوابیده در می‌آید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی شهد شفا، تاریخ انتشار 25 بهمن 95، کد مطلب: 12397: www.shahdeshafa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین