پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
مراسم سخنرانی سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری که به دعوت تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزارشد با حاشیه‌هایی همراه از جمله اعتراض دانشجویان به عدم انتقاد اصولگرایان و میرسلیم از اقدامات دولت احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بود.
شعارسال: دانشگاه امیرکبیر 16 اردیبهشت میزبان کاندیدای اصولگرا از حزب موتلفه اسلامی بود که البته دانشجویان از طیف‌های مختلف و تشکل‌های بسیج تا انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه امیرکبیر، سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه را پر کرده بودند.

فضای سالن آمفی‌تئاتر پلی‌تکنیک که با صحبت‌های میرسلیم آهنگ یکنواختی به خود گرفته بود بارها توسط دانشجویان از هر دو طیف با شعارها و ضدشعارهایی هماهنگ قطع شد. شعارهایی همچون «آزادی اندیشه گازانبری نمی‌شه!» که پاسخ طیف مقابل را در پی داشت که شعار می‌دادند «آزادی اندیشه با شال سبز نمی‌شه!».

میرسلیم البته با بردباری خاصی به مطالبات دانشجویان پاسخ می‌داد و از برخورد قهری حراست و دیگر دانشجویان با دانشجویان حامی روحانی ممانعت می‌کرد و حتی در اثنای کلام خود به تک‌گویی‌هایی که انتقاداتی را نسبت به او فریاد می‌زدند نیز پاسخ‌های کوتاهی می‌داد.

در چنین فضایی بخش اول صحبت‌های میرسلیم به پایان رسید و نوبت به پرسش و پاسخ رسید.

در ابتدا یکی از دانشجویان به نمایندگی از انجمن اسلامی ترقی‌خواه امیرکبیر انتقاداتی را متوجه میرسلیم کرد با این مضمون که چرا این انتقاداتی را که شما متوجه اقدامات اقتصادی دولت یازدهم می‌کنید را نسبت به دولت احمدی‌نژاد که در حوزه اقتصادی رشد منفی شش درصدی را برای کشور به بار آورد نداشتید که میرسلیم پاسخ داد از کجا می‌دانید که انتقاد نکرده‌ام. من شدیدترین انتقادات را نسبت به آقای احمدی‌نژاد داشته‌ام اما آن را رسانه‌ای نکردم چون به حفظ آبروی نظام فکر می‌کردم.

در طول برنامه نیز بارها فریاد دانشجوی دختری شنیده شد که در مقابل گرفتن عکسی که از رئیس دولت اصلاحات در دست داشت مقاومت می‌کرد و البته سرانجام موفق نیز شد.

در میان این کش و قوس‌ها و شعارها و ضدشعارهایی که داده می‌شد البته این صبر و بردباری میرسلیم بود که جلب توجه می‌کرد. او در طول این اعتراضات بارها دانشجویان را فرزندان خود خطاب کرد و از برخورد قهری با طیف مخالف خود ممانعت می‌کرد.

امروز میرسلیم در این نشست تصویر دیگری غیر از انتقاد تند و تیزش در مناظرات به هاشمی‌طبا و دولت را در ذهن دانشجویان ثبت کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1396، کدخبر: 96021710097 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین