پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: امام جمعه ها تاج سر ما هستند ولی چه مسئولیت قانونی دارند؟وظیفه اشان تذکر و نصیحت ما است. امام جمعه اگر حرفی می زند باید نظرات مردم را بیان کند نه دیدگاه شخصیش را.

شعار سال : شهاب الدین چاووشی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران و رئیس ستاد انتخابات استان تهران در نشست هم اندیشی مسئولان در ارتباط با سفر رئیس جمهور به شهرستان ری سخنانی را مطرح کرد که بیان برخی از آنها با توجه به جایگاه خطیر و مسئولیت ویژه ای که بر عهده وی قرار دارد، قابل تامل است. خبرگزاری مهر علی رغم گذشت چند روز از برگزاری این نشست و به دلیل اهمیت سخنان متولی برگزاری انتخابات در پایتخت، چکیده ای از این سخنان را منتشر می کند. گفتنی است سخنان چاووشی در همان جلسه با واکنش برخی از حضار مواجه می شود که به نمایندگی از آنها حجت الاسلام یاسینی دبیر ائمه جمعه استان تهران مطالبی را مطرح می کند:

چاووشی گفت: رئیس جمهور معمولا سفرهای استانی دارند اما وزن سیاسی این شهرستان به گونه ای است که این سفر را پذیرفتند.

معاون استاندار تهران در ادامه بدون کوچکترین اشاره به ملزومات سفر رئیس جمهور به شهرستان و برنامه های استقبال و بازدیدهای رئیس جمهور به مسائل خاورمیانه و جهان اسلام پرداخت.

چاووشی گفت: خاورمیانه درگیر منازعات خونینی است اما کشور ما در این شرایط با امنیت کامل نقش آفرینی می کند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: در گذشته تحریم هایی به ما تحمیل شد که با سرپنجه تدبیر این دولت و حمایت های رهبری درهم شکسته شد و امروز شاهد شکسته شدن تحریم ها و ایجاد گشایش های اقتصادی خواهیم بود.

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: امیدواریم همانطور که سربازان و سرداران دیپلماسی ما توانستند قدرتهای بزرگ را پشت میز مذاکرات بنشانند، بتوانند همان دیپلماسی را در منطقه ایفا کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی و تاکید رهبری نسبت به لزوم همدلی و همزمانی دولت و ملت معتقدم قدرت امری اجتناب ناپذیر برای اداره جوامع است و باید در اختیار انسانهایی باشد که شایستگی و صلاحیت دارد اگر این شایستگی و صلاحیت را از صاحبان قدرت جدا کنیم، قدرت تیغ دو دمی است که هم صاحبانش را از بین می برد و هم کسانی که قدرت به آنها اعمال می شود.

وی با تاکید برلزوم حفظ استحکام درونی قدرت در جمهوری اسلامی جلب توجه و محبت مردم را یکی از راهکارهای مهم حفظ قدرت خواند و گفت: اگر مردم با ما نباشند حتی اگر به جای رهبری حضرت علی هم قرار گرفته باشد حکومت سیاسی ابتر است، حقانیت حضرت علی(ع) حتما از امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای بیشتر بود اما وقتی مردم از دور امام علی(ع) پراکنده شدند ایشان نتوانستند حکومت برپا کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه در نظام دینی با ظلم و ستم نمی توان حکومت کرد، گفت: دنیای امروز دیگر دنیای قلدری و زورگویی به مردم نیست حاکمان برای حکومت مشروع ناگزیر به پذیرش گردش نخبگان هستند تا چهارچوب نظام جمهوری اسلامی مستقر بماند. مجریان، قانونگذاران و نمایندگان باید تغییر کنند.

وی تصریح کرد: اگر ببینیم شایسته تر از ما برای مسئولیت وجود دارد اما با او مقابله کنیم، قدرت را غصب کرده ایم.

چاووشی با بیان اینکه مجلس محل قانونگذاری است، گفت: سرنوشت ملت در انتخابات مجلس به ۲۹۰ نفر سپرده می شود چطور ممکن است برای یک نماینده شرایط مهمی را قائل نباشیم.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید عرصه را برای حضور کسانی که می خواهند خدمت کنند، باز کنیم، گفت: نباید افراد از ترس رد صلاحیت خود را مخفی کنند و در انتخابات حضور نیابند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه برای تایید صلاحیت افراد در قانون، چارچوب مشخصی وجود دارد، گفت: افراد قاچاقچی، ضد انقلاب، وابسته به طاغوت و گروههای الحادی تنها افرادی هستند که نمی توانند در انتخابات نامزد شوند.

وی تصریح کرد: طبق تاکید رئیس جمهور، غیر از این افراد هر کسی که شایستگی دارد می تواند در انتخابات ورود کند.

چاووشی ادامه داد: رئیس مجلس هم اخیرا تاکید کردند که کاری نکنید که هزینه ورود به انتخابات مجلس و کارهای سیاسی برای افراد شایسته آنقدر بالا برود که از خیرش بگذرند.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: اگر فضا آنقدر آشفته شود که به راحتی صلاحیت افراد با سلیقه های نابجا مورد خدشه وارد شود، آدم های درشت در انتخابات حضور نیافته و کار به دست کوتوله ها می افتد، کوتوله ها هم جمهوری اسلامی را به زیر می کشند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: افرادی که ریشه دار و شایسته هستند در انتخابات حضور نمی یابند چون نمی توانند یک میلیارد خرج کنند. باید دید چه کسانی با چه اهدافی برای برخی نامزدها، این مقدار خرج می کنند.

وی اظهار داشت: توقع ملت این بود که مجلس در همین مدت لایحه شفاف سازی هزینه های انتخابات را به تصویب برساند تا معلوم شود این افراد از کجا می آورند این مقدار در انتخابات مجلس خرج کنند. باید حساسیت جامعه نسبت به این موضوع افزایش یابد.

چاووشی تاکید کرد: من متاسفم که امروز عرض کنم برخی قوانین و مقررات که در کشور ما وضع می شود به واسطه فشار افرادی است که برای رسیدن برخی نامزدها به مجلس پول خرج کرده اند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: این افراد به دلیل برخی موانع نمی توانند خودشان برای حضور در انتخابات نامزد شوند اما می توانند نماینده ساز باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: هنر هیئت های نظارت و اجرایی این است که قبل از اینکه به سلیقه ها و موضع گیری های سیاسی افراد گیر بدهند فرصت طلبانی که بدنبال رخنه در ارکان نظام هستند را شناسایی کنند.

وی اظهار داشت: وقتی مردم از صندوق ها قهر می کنند این افراد با رای حداقلی به مجلس وارد می شوند.

چاووشی افزود: ژاپنی ها بدون اینکه شعاری بدهند با نظم، همدلی و قانون پذیری کشورشان را به جایی رسانده اند که موازنه تجاری شان به حدی بالا رفت که امروز در خانه هر آمریکایی، محصولات ژاپنی یافت می شود و می گویند ما پیروز شدیم چون در دفتر رئیس جمهور آمریکا محصولات ژاپنی وجود دارد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم به واسطه اینکه فردی سلیقه اش با ما سازگار نیست، کنار گذاشته شود، گفت: در فضای افراط و تفریط بی ریشه ها رشد می کنند که این امر خطر بزرگی برای نظام است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: فرماندار، نماینده حاکمیت است . البته بزرگان هم نقش دارند اما باید در هر شهرستان یک متولی وجود داشته باشد.

وی گفت: امروز شکسته شدن حرمت یک مقام مسئول مملکتی باب شده است. از رئیس جمهور هم شروع شده است که این امری خطرناک است.

چاووشی تصریح کرد: امام جمعه ها تاج سر ما هستند ولی چه مسئولیت قانونی دارند؟ وظیفه اشان تذکر و نصیحت ما است. امام جمعه اگر حرفی می زند باید نظرات مردم را بیان کند نه دیدگاه شخصی خود را.

معاون استاندار تهران در بخش دیگری از اظهارت خود با اشاره به مشکلات نظام اداری کشور خاطرنشان کرد: ما به مجلسی کارآمد نیاز داریم که به جای منازعات سیاسی، نواقص نظام اداری را بررسی کنند.

وی ادامه داد: در مجلس انتخابات مجلس خبرگان هم در مقطع حساسی قرار داریم کار این مجلس انتخاب رهبر است که ان شاء الله عمر رهبر انقلاب دراز باشد و سایه ایشان بر سر ما مستدام باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان تصریح کرد: اگر قاعده انتخابات را خدشه دار کنیم راه دومی وجود ندارد. درگیری و منازعه در کشور ما بدتر از سوریه رخ خواهد داد. اگر این منازعات در چارچوب انتخابات حل نشود برای هر کشوری می تواند ایجاد شود.

*واکنش جدی دبیر ائمه جمعه استان تهران به اظهارات معاون سیاسی استاندار

در ادامه حجت الاسلام یاسینی دبیر ائمه جمعه استان تهران گفت: از باب اینکه دلم برای رهبر انقلاب می سوزد، صحبت می کنم. در شرایطی قرار قرار گرفته ایم که بی خود فریاد می زنیم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

وی با انتقاد از اظهارات دوپهلوی معاون سیاسی استاندار گفت: آقای چاووشی فرمودند که افراد شایسته باید در انتخابات حضور یابند دلم می خواست آقای چاووشی می گفتند که فتنه گران سال ۸۸ که ۸ ماه کشور را به آشوب کشیدند حق ورود به انتخابات را ندارند.

دبیر ائمه جمعه استان تهران ادامه داد: کسانی که با نصایح رهبری به راه نیامدند و آتش بیار معرکه بودند حق ورود به انتخابات را ندارند.

وی تصریح کرد: فقط قاچاقچیان و اراذل و اوباش نیستند که باید رد صلاحیت شوند بلکه کسانی که در مقابل نظام و رهبری ایستاده اند نیز نباید تایید صلاحیت شوند.

حجت الاسلام یاسینی با بیان اینکه امروز نوک حمله دشمنان به شورای نگهبان است گفت: نظارت شورای نگهبان استصوابی است نه استطلاعی.

دبیر ائمه جمعه استان تهران تصریح کرد: کسانی که به ولایت فقیه اعتقاد و التزام عملی داشته و به نظام خدمت کرده اند تایید صلاحیت می شوند اما کسانی که علیه ولایت فقیه سخنرانی می کنند حق ورود به انتخابات را ندارند.

وی در پایان گفت: رئیس جمهور باید خود را سرباز ولایت بداند تا زمانی که رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه در مسیر امام خمینی و امام خامنه ای گام بر می دارند ما از آنها حمایت می کنیم در غیر این صورت چشم کسی را که در برابر نظام و رهبری بایستد از حدقه بیرون می آوریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ نشرخبر : 28 آذر 1394 کد مطلب : 3003150 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین