پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۴۴۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
شهردار پايتخت در ديدار با سفرا، روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور و مديران ارشد وزارت امور خارجه که با حضور رييس و جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، معاونان و مديران ارشد شهري برگزار شد، بر نقش ديپلماسي شهري در ارتباط ميان کشورها و به خصوص کلانشهرها تاکيد کرد.

شعارسال: به نقل از شهرنوشت، سيد محمدعلي افشاني در اين ديدار با بيان اينکه امروز نقش سفرا و ديپلمات هاي ما در جهان و به خصوص در اين برهه از زمان که دشمن در ميدان کار پا گذاشته و هماوردطلبي مي کند، بسيار تاثيرگذار و مهم است، گفت: انشاالله با تلاش شما عزيزان همانند گذشته قدم هايي برداشته مي شود که در نهايت مردم سود و بهره لازم را از آن خواهند برد.

وي افزود: امروز ديپلماسي سياسي به صورت عام و ديپلماسي شهري به صورت خاص نقش تعيين کننده اي در ارتباط ميان کشورها و کلانشهرها به وجود آورده است.

شهردار پايتخت با اشاره به اينکه نقش ديپلماسي شهري در زماني که ديپلماسي سياسي با مشکل مواجه مي شود، بسيار چشمگير و پررنگ تر خواهد بود، تصريح کرد: مي توان از ديپلماسي شهري در جهت بهبود و ارتقاي ديپلماسي سياسي بهره برد و بيش از پيش از ظرفيت هاي آن استفاده کرد.

استفاده از ظرفيت ارتباطي با ديگر کشورها به منظور تأمين منافع ملي و شهروندي

افشاني خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرايط فعلي، شهر تهران با تعداد کثيري از کلانشهرها پيوند خواهرخواندگي داشته و ارتباط گسترده با سازمان هاي بين المللي دارد که مي توان از ظرفيت اين ارتباطات در جهت کمک به تأمين منافع ملي و شهروندان استفاده کرد.

وي با اشاره به نقش ديپلمات ها در تعيين سرنوشت ملت ها و دولت ها گفت: امروز نيز که شرايط کشورمان خاص است، نقش شما در ايجاد ارتباط مناسب با ساير کشورها بسيار تاثيرگذار است.

بهره مندي از منابع بين المللي براي اجراي پروژه هاي شهري

شهردار تهران در ادامه با اشاره به وجود فرصت هاي سرمايه گذاري در شهر تهران گفت: هم اکنون زمينه سرمايه گذاري در پايتخت بيش از گذشته فراهم است. اميد داريم که شما به عنوان نمايندگان جمهوري اسلامي در کشورهاي ديگر در کنار مديريت شهري بوده تا بتوانيم از منابع بين المللي براي اجراي پروژه هاي شهري استفاده کنيم.

افشاني با بيان اينکه هم اکنون حوزه هاي پسماند، هوشمندسازي شهري، حمل و نقل عمومي و عمران براي سرمايه گذاري خارجي مهياست، افزود: يکي از معضلات ما در شهر تهران، اين است که کمتر از سه درصد پسماند به صورت مدرن و امروزي ساماندهي مي شود. در حوزه حمل و نقل عمومي به خصوص ساخت مترو و واگن سازي نير زمينه هاي سرمايه گذاري وجود دارد.

وي در پايان خطاب به سفرا، روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشو ر و مديران ارشد وزارت امور خارجه گفت: شما همواره پشتيبان نظام جمهوري اسلامي ايران بوده ايد و انشاالله در ادامه نيز اين مسير را با سربلندي، سرافرازي و عزت پشت سر خواهيد گذاشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1397 ، کدخبر: 20180729111437272،www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین