پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی دستگاهی برای جداسازی مواد نفت از آب شدند.

شعار سال: به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حسین امینی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و مدیر عامل شرکت تولید کننده دستگاه جداکننده نفت از آبگفت: این شرکتنخستین شرکتی است که با ایده دانش‌بنیان و تولید دستگاه جداکننده نفت با هدف حفاظت از محیط زیست و حذف آلودگی‌ها و اثرات مخرب نشت نفت و هیدروکربن‌ها در دریا در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مستقر شده است.

امینی به نحوه عملکرد دستگاه جداکننده نفت از آب اشاره کرد و گفت: این دستگاه به صورت شناور بر روی سطوح سیال قرار می گیرد و روغن هایی که در سطح آب انباشه شده اند را جمع آوری و به محل ذخیره سازی نفت انتقال می دهد.

وی با بیان اینکه ورود مواد نفتی و روغنی به آب یکی از مواردی است که در بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع کوچک و بزرگ پالایشگاهی، پتروشیمی، کارخانه‌های فولادسازی و باعث آلودگی دریا و محیط زیست می‌شود، گفت: حذف اثرات مخرب نشت نفت و هیدروکربن‌ها در دریا، حذف آلودگی دریاها ناشی از عملیات سکوها و چاه‌های نفتی، پاکسازی بنادر و لنگرگاه کشتی‌ها و نفتکش‌ها، پاکسازی رودخانه‌ها، حذف روغن در محل انباشت گل حفاری، حذف روغن در اسکیل پیت‌ها در صنایع فولاد، حذف روغن در پروسه تصفیه آب و فاضلاب صنعتی موارد پرکاربرد دستگاه جدا کننده نفت از آب است.

امینی با بیان اینکه این دستگاه مشابه خارجی نیز دارد، گفت: با بهینه‌سازی‌های انجام شده نمونه داخلی می‌تواند نیاز کشور در این راستا را به‌خوبی پاسخ دهد. همچنین نمونه داخلی با قیمتی بسیار کمتر عرضه می شود.

وی به شرکت هایی که تاکنون این دستگاه توسط آنان خریداری شده اشاره کرد و گفت: تاکنون شرکت‌های جهان حفار ایرانیان، شرکت فولاد پاسارگاد، شرکت میراب، گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) ، فولاد هرمزگان از خریدان محصولات شرکت بهسازان تجهیز آبستا (بتاکو) بوده‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 خرداد 96، کد مطلب: 3985546: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین