پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
در روزهای اخیر فشار به رسانه‌های منتقد دولت بیش از پیش شده و تلاش می‌شود تا هر طور شده مطالبات اقتصادی ملت ایران از طریق رسانه‌ها پیگیری نشود!

شعار سال: روزنامه کیهان نوشت: چند روز پیش احمد پورفلاح مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و عضو اتاق بازرگانی به انتقاد از وضعیت صنایع در کشور پرداخت و صراحتا اعلام کرد که اقتصاد ایران مطلقا از رکود خارج نشده است. این مصاحبه در رسانه ها دست به دست چرخید و منتشر شد اما در اقدامی عجولانه ابتدا در یک سایت وابسته به وزارت صنعت تکذیب شد و سپس روزنامه دولت در گافی عجیب این مصاحبه را مربوط به سه سال پیش عنوان کرد!

مسئولان وزارت صنعت در اقدامی ناشیانه و غیرحرفه‌ای ابتدا با فشار به رسانه‌هایی که این مصاحبه را منتشر و بازنشر کرده بودند، خواستار حذف آن مصاحبه از خروجی آن رسانه‌ها شدند! اما بعد از این که این رسانه‌ها تسلیم فشارهای وزارت صنعت نشدند، این وزارتخانه در یک اقدام عجیب و بی‌سابقه احمد پورفلاح مشاور وزیر صنعت را مجبور کرد که این مصاحبه را از پایه تکذیب کند و مدعی شود که این مصاحبه ساختگی است!

پورفلاح روز گذشته در جوابیه ای که وزارت صنعت آن را در سایت رسمی‌اش منتشر کرد، مدعی شد: هیچ مصاحبه‌ای با خبرگزاری نسیم انجام نداده است و تمام حرف‌هایی که به نقل از وی نقل شده است، کذب است. اما این خبرگزاری برای روشن شدن حقیقت فایل صوتی مصاحبه مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت را منتشر کرد که در چند نوبت نسبت به وضعیت رکود در کشور انتقاد شده و عنوان می‌شود که مطلقا از رکود خارج نشده‌ایم.

گاف روزنامه دولت

اما نکته جالب‌تر اینکه روزنامه ایران هم در گافی عجیب اعلام کرد که مصاحبه پورفلاح همان مصاحبه سه سال پیش با خبرگزاری مهر بوده است!

بر اساس این گزارش، بعد از انتشار مصاحبه دو روز پیش احمد پورفلاح و باز نشر گسترده آن در رسانه‌های مختلف دفتر رئیس جمهور با فشار به وزیر صنعت خواستار تکذیب این مصاحبه شد. محمدرضا نعمت‌زاده هم به پاستورنشینان اطمینان داد که پورفلاح مصاحبه خود را تکذیب خواهد کرد. اما در کنار تکذیب این مصاحبه در سایت وابسته به وزارت صنعت (شاتا) دولتمردان از روزنامه رسمی دولت هم خواستند طی گفت‌وگویی با پورفلاح سناریویی جدید را برای فشار بر منتقدان دولت پیاده کنند. طبق این سناریوی جدید، پورفلاح در گفت‌وگویی که با روزنامه ایران انجام داد اعلام کرد که مصاحبه دو روز قبلش مربوط به 3 سال پیش و با خبرگزاری مهر بوده است!

این ادعای عجیب در شرایطی مطرح شد که نسیم آنلاین روز گذشته فایل صوتی این مصاحبه را منتشر کرد تامشخص شود چه کسی دروغ می‌گوید؟! باید دید دولتمردان و رسانه‌های وابسته به آنها تا کجا و چه زمانی به گاف‌های غیرقابل توجیه خود در خفه کردن صدای منتقدان ادامه خواهند داد.

گفتنی است که علی‌رغم شعار‌های فراوان مسئولان دولت در باب آزادی بیان، شفافیت و...، در هفته‌های اخیر ده‌ها بار از رسانه‌های منتقد شکایت شده است.

این رکورد بی‌سابقه تاریخی که گویای وحشت دولت از آگاهی مردم و دانستن حقایق است، در حالی در دولت رقم می‌خورد که این روزها، بیش از هر زمان دیگری مردم را از اختناق و سرکوب آزادی‌ها می‌ترسانند.آنها از یک سو در روزنامه‌های خود با تیترهای دروغ و البته هماهنگ و همسو، تمامی حقایق را وارونه جلوه می‌دهند و چنان وانمود می‌کنند که هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و همه چیز در بهترین وضعیت ممکن است‌! و از سوی دیگر به کوچکترین انتقاد کارشناسی حمله می‌کنند تا صدای مردم شنیده نشود. این شیوه دروغ‌پراکنی در حالی است که هیچ کارشناس منصفی و حتی هیچ شهروند عادی و غیرمتعصبی نیست که حقایق تلخ دولت روحانی را انکار کند و تایید نکند که در دولت یازدهم، کشور به قهقرا رفته است.

در سوی دیگر این عملیات رسانه‌ای، تیم امنیتی دولت‌،‌ با همه توان مانع رسیدن صدای حقیقت به گوش مردم هستند و می‌کوشند به هر نحو ممکن‌، صدای حقیقت‌گوی رسانه‌های مردمی را خاموش کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت فردانیوز، تاریخ انتشار 3 خرداد 96، کد مطلب: 674208: www.fardanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین