پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
مدیر جهادکشاورزی گالیکش از آغاز فصل برداشت پیله تر ابریشم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال مقدار 26 تن از این محصول برداشت شود.

شعار سال: حبیب الله زارع افزود: امسال افزون بر 650 جعبه تخم نوغان گواهی شده باقیمت هر جعبه 75 هزار ریال بین 490 نوغاندار گالیکش توزیع شد.
وی اظهار داشت: باوجود کاهش تعداد پرورش دهندگان کرم ابریشم در این شهرستان، تولید پیله تر در هر واحد (هر جعبه) 10 درصد افزایش نشان می دهد.

زارع اضافه کرد: امسال قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم پیله تر ابریشم 181 هزار ریال اعلام شده است اما بسته به کیفیت پیله تولیدی، با قیمت توافقی بین 210 تا 240 هزار ریال نیز خریداری می شود.
وی درخصوص حمایت های صورت گرفته از نوغانداران گالیکش درسال جاری، گفت: علاوه بر توزیع جعبه های تخم نوعان، سه هزار اصله نهال توت به صورت رایگان بین نوغانداران توزیع و به سه نفر از پرورش دهندگان کرم ابریشم نیز در مجموع 250 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت شد.
مدیر جهادکشاورزی گالیکش، برگزاری 6 دوره آموزشی و ترویجی برای 350 بهره بردار، صدور 50 مورد مجوز پرورش کریم ابریشم و راه اندازی مرکز توسعه صنایع تبدیلی ابریشم بافی در روستای ینقاق را از دیگر حمایت های این مدیریت از نوغانداران این شهرستان برشمرد.
وی بارش های مستمر بهاری، سردی هوا و سرمازدگی درختان توت در اوایل فصل پرورش کرم ابریشم را از مهمترین دلایل کاهش 20 درصدی توزیع تخم نوعان در مقایسه با سال قبل در گالیکش اعلام کرد.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت، در تولید پیله ابرایشم سابقه طولانی دارد و معمولا پس از مینودشت رتبه دوم تولید این محصول را در استان گلستان دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان (ایرنا)، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کد مطلب: 82544116: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین