پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
نایب رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان زنجان گفت: دولت دوازدهم باید توجه به کاهش فاصله طبقاتی در جامعه و آسیب های اجتماعی همچون حاشیه نشینی و اعتیاد را در کانون توجهاتش قرار دهد.

شعار سال: بیوک ملایی روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه فرآیند توسعه باید در جهت توسعه پایدار مبتنی بر عدالت طلبی باشد ، اظهار کرد: حضور با شکوه ملت ایران در انتخابات اخیر نباید از سوی دولتمردان فقط به معنای رضایت مردم از شرایط تلقی شود بلکه دولت بعدی باید انتظار بهبود بیش از پیش اوضاع را هم برآورده کند.
وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری عرصه رقابت 2 گفتمان اصلاح طلبی و اصول گرایی بود، گفت: پیروزی روحانی، جناح اصولگرا را گرفتار چالش هایی خواهد کرد و موجب ایجاد تحولاتی در این جریان خواهد شد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: رأی دوباره مردم به روحانی حاکی از این بود که رئیس جمهوری مستقر طی چهار سال گذشته توانست به مطالبات مردم بپردازد و در رابطه با شعارها و وعده های سال 92 ، تا حدودی موفق عمل کند.
وی ادامه داد: این در حالی بود که جریان رقیب روحانی، در میدان عمل و اجرا ، کارنامه قابل توجهی نداشت و می خواست با شعارهای بی برنامه رأی جمع کند.
ملایی اظهار کرد: اگر بخواهیم توزیع آرا به روحانی را از منظر جامعه شناسی مورد بررسی قرار دهیم، این موضوع دستگیرمان می سود که گروه هایی در جامعه نسبت به دیگر گروهها، بیشر جزو مخاطبان حسن روحانی بودند.

وی افزود: بخشی از آرای روحانی به اقلیت های قومی و مذهبی در کشور برمی گردد، چنان که مشاهده شد در استانی مثل سیستان و بلوچستان این موضوع به وضوح قابل دریافت بود.
ملایی به انتصاب دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در دولت تدبیر و امید و دایر شدن رشته زبان و ادبیات ترکی و کردی در دانشگاه های تبریز و سنندج اشاره کرد و گفت: در چهار سال گذشته اقدامات دولت یازدهم در قبال اقوام با رویکردی توسعه گرایانه همراه بوده است که امیدواریم در دولت بعدی گام های بیشتری در این زمینه برداشته شود.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: پرداختن به حقوق مدنی از نیازهای دیگر جامعه بود که متاسفانه در دولت گذشته در سایه قرار گرفت ولی در دولت یازدهم به این حوزه توجه زیادی شد و این نشان می دهد که توسعه سیاسی، وسیع تر شدن حوزه جامعه مدنی و گسترش آزادی های مدنی در جامعه هنوز جزو مطالبات جدی است.
ملایی افزود: اینکه آرای روحانی با رفتن از مرکز به حاشیه ها کمتر شد ، بیانگر این است که نوعی بی عدالتی ریشه دار و تاریخی در کشور تثبیت شده تا آنجا که بیداد فاصله طبقاتی را در پی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: درست است که اقداماتی در روستاها از ابتدای انقلاب تا کنون انجام شده ولی با این حال هنوز فاصله موجود بین شهرها و روستاها قابل قبول نیست.
این فعال سیاسی گفت: اگر با بدبینی سیاسی با موضوع مواجه شویم به این نتیجه می رسیم که هر چه در نقطه ای توسعه سیاسی کم باشد، شعارهای ناظر به فقرزدایی تاثیر بیشتری بر مخاطب می گذارد.
ملایی با بیان اینکه دولت نهم از مغفول ماندن عدالت طی سال های استقرار نظام، استفاده کرد و بر سرکار آمد، تاکید کرد: ولی دولت او به خاطر شعارها و عملکرد غلط، صف مستضعفان در جامعه را طولانی تر هم کرد.

نایب رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان زنجان گفت: دولت اول روحانی، دولت عکس العملی و واکنشی بود و انتظار از آن این بود تا کشور را از بحران های مختلفی همچون قرار گرفتن ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل و تورم 45 درصدی نجات دهد و دولت نیز البته توانست جامعه را به یک نقطه تثبیت برساند.
ملایی افزود: با وجود اقدامات تنش زدای دولت در عرصه سیاست خارجی، هنوز در منطقه گرفتار چالش هایی هستیم که لازم است با سرانگشت تدبیر اقدامات مناسبی از سوی دولت در این حوزه انجام شود.
وی اضافه کرد: حرکت به سمت شفافیت در قوانین از جمله شفافیت در قانون انتخابات و قانون مطبوعات و تقویت نهادهای مدنی از دیگر انتظارات از دولت دوم روحانی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 04 خرداد 1396، کد مطلب: 82544018: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین