پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
استاندار اصفهان گفت: در انتخابات 29 اردیبهشت نه تنها یک صندوق بلکه حتی یک رای هم ابطال نشد و حاشیه سازی ها کذب محض است.

شعار سالرسول زرگرپور در نشست خبری، با بیان اینکه به کشاورزان و دامداران توصیه می کنیم تولیدات خودشان را بیمه کنند مخصوصا در استان ما که درگیر خشکسالی هستیم، اظهار کرد: میزان بدهی صندوق بیمه کشاورزی تا پایان سال 1395 بالغ بر 600 میلیارد ریال بوده که حدود 150 میلیارد ریال آن پرداخت شد و بقیه آن پرداخت نشده بود که یکی از مطالبات جدی کشاورزان و دامداران بود که با همت دولت 450 میلیارد ریال مابقی آن یکی دو هفته قبل پرداخت شد تا این قشر بتوانند مشکلاتشان را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بسته حمایتی مربوط به حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را داشتیم، ادامه داد: خوشبختانه در اصفهان عملکرد خوب بوده و مشکلات تسهیلاتی، مالیاتی و ... بیش از هزار و 150 واحد مورد بررسی و بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیارشان قرار گرفت که در ادامه باعث شد بیش از 77 هزار فرصت شغلی که در حال از دست رفتن بود با همین بسته حمایتی تثبیت شود.

وی ادامه داد: در سال جاری با ابلاغ وزیر صنعت و معدن 10 هزار واحد جدید بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال مجددا تحت پوشش قرار می گیرد، البته سقف استان اصفهان را هنوز ابلاغ نکرده اند اما رقم قابل توجهی است که طبق روال قبل افراد متقاضی ثبت نام می کنند و بر اساس فرایند و تجربه سال قبل این کار را ادامه خواهیم داد.

زرگر پور با اشاره به کشت بهاره گفت: امسال با برنامه ریزی که صورت گرفت کشاورزان توانستند زمین ها را زیر کشت ببرند و پیش بینی مسئولان جهاد کشاورزی این است که حدود 500 هزار تن تولید گندم و جو داشته باشیم.

دو معضل استان اصفهان

استاندار اصفهان با اشاره به دو معضل استان اصفهان اضافه کرد: سیستم فرسوده فاضلاب شهر که سابقه 40 ساله داشت بر اساس مصوبه شورای اتصال بازسازی و بهسازی فاضلاب مصوب شده و راه باز شده تا دریک طرح بزرگ، کار شبکه فاضلاب شهرستان را انجام دهیم. همچنین مصوبه جدیدی ابلاغ شده که برای راه اندازی هر چه سریع ترمترو مبالغی پرداخت می شود که می تواند در جهت کمک به مترو باشد.

زرگرپور به اشاره به انتخابات گفت: انتخابات بزرگ و با شکوهی در کشور و از جمله استان اصفهان داشتیم این انتخابات در استان با امنیت صد درصدی برگزار شد که این امنیت به امنیت کشور و اقداماتی که انجام دادیم برمی گردد، خوشبختانه این انتخابات در شکوه و ابهت برگزار شد و دشمن شکن بود و میثاق جدیدی با مقام معظم رهبری بسته شد.

زرگرپور در خصوص حاشیه سازی ایجاد شده در مورد انتخابات گفت: در انتخابات 29 اردیبهشت نه تنها یک صندوق بلکه حتی یک رای هم ابطال نشد وبرخی حاشیه سازی ها کذب محض است، البته رای باطله ماخوذه داشتیم.

وی ادامه داد: در استان به هیچ وجه کمبود تعرفه نداشتیم واز قبل به فرمانداری ها ابلاغ کرده بودیم که اگر 70 درصد تعرفه ها مصرف شده باید شعب اعلام نیاز کنند. همچنین کل تعرفه برای شهرستانها و شعب بین 20 تا 25 درصد از تعداد واجدین شرایط بیشتر بود.

استاندار اصفهان درخصوص تعداد برگه های تعرفه ریاست جمهوری گفت: 4 میلیون و 350 هزار برگ تعرفه به فرمانداری اصفهان داده شد که تعداد 2 میلیون و 670 هزار آن مصرف شد و تعداد یک میلیون و 600 هزار برگه تعرفه مصرف نشد. در کل استان 10 میلیون و 870 هزار برگ تعرفه چاپ شده بود که از این تعداد 7 میلیون و 880 هزارتعرفه مصرف شد. در کل 77 درصد تعرفه های ریاست جمهوری و 75.5 درصد از تعرفه های شوراها مصرف شد و تعرفه های مجلس نیز 52 درصد بود که در نهایت 72.5 درصد آنها مصرف شد.

وی افزود: تعداد افرادی که در استان اصفهان رای ندادند در حداقل ممکن بود. ما سه شعبه در شهر اصفهان داشتیم که از حدود 4 بعد از ظهر به بعد اعلام و از مردم درخواست کردیم به این شعبه ها مراجعه نکنند. همچنین باید بگویم تعداد کسانی که نتوانستند از ساعت 24 به بعد رای دهند در اصفهان حداقل بود و بعد از ساعت 24 به بعد حق امکان رای گیری نداشتیم.

استاندار اصفهان گفت: البته دوره های قبل این اتفاق می افتاد اما در این انتخابات با توجه به ابلاغ شورای نگهبان به وزیر کشور این گونه نشد.

زرگرپور با بیان اینکه در استان 31 شعبه سیار داشتیم، ادامه داد: از حدود ساعت 6 بعد از ظهر به بعد کار این شعب سیار تمام شد و قصد داشتیم که چند شعبه سیار در مناطق متراکم قرار گیرد البته توصیه وزیر کشور هم همین بود. اما دوستان در هیئت نظارت در اصفهان موافقت نکردند در حالیکه این امر باعث می شد تعداد صفها به حداقل برسد و تعداد محدودی که نتوانستند رای دهند این امکان برایشان محقق می شد.

زرگرپور در خصوص میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: میزان مشارکت در استان 74 درصد بود که سهم آرای حسن روحانی 54.15 درصد بود و سهم رئیسی 40.42 درصد بود.

وی در خصوص شورای پنجم گفت: 566 نفر در 107 شهر استان انتخاب شدند که 89 درصد منتخبان مرد و 11 درصد زن هستند که از این تعداد 70 درصد افراد جدید و 30 درصد افراد قبلی هستند و حدود 74 درصد هم دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند.

زرگرپور افزود: در روستاها نیز 97 درصد منتخبان مرد و 3 درصد زن هستند که 40 درصد منتخبان قدیمی و 60 درصد جدید هستند. همچنین کمتر از 15 درصد دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند.

80 درصد واحدهای تولیدی باید نان را با قیمت دولتی عرضه کنند

وی در خصوص قیمت نان اضافه کرد: بر اساس بخشنامه کمیته مرکزی باید 80 درصد واحدهای تولیدی، نان را با قیمت دولتی عرضه کنند زیرا آرد دولتی دریافت می کنند.

استاندار اصفهان ادامه داد: نانهای سردی که در فروشگاهها و سوپرمارکت ها پیش از این وجود داشت استاندارد نبود، اما از یک ماه پیش فروشگاه موظف شدند نان های سرد دارای آرم باشد که این امر در بهبود کیفیت نان موثر است. معدود اصنافی داریم که در شرایط زمانی و مکانی شروع به دست بردن در قیمت های می کنند که با نظارت این تعداد به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: در کمیته تنظیم بازار برای ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی برای اقلام مورد نیاز نداریم و کنترل لازم وجود دارد و در حال حاضر نیز 9 هزار تن مرغ منجمد استاندارد و بهداشتی در فروشگاه ها وجود دارد که قیمتش 5 هزار و 700 تومان است.

زرگرپور در خصوص شادی بعد از انتخابات گفت: ما تقریبا با تمام روسای ستاد کاندیداها ارتباط تنگاتنگی داشتیم و گفتیم اگر قرار است جشنی برگزار شود باید در محیط بسته صورت گیرد زیرا در محیط باز یک عده ای که نه این طرفی هستند و نه آن طرفی می خواهند وارد شوند و کارهای خودشان را انجام دهند و ما بیشتر نگران همین قضیه بودیم.

وی گفت: البته در شب اول در خیابان های اصفهان همرمان با سراسر کشور جشنی به صورت خودجوش برگزار شد و با کمترین حاشیه همراه بود. اما در شب دوم هم ما هم وزارت کشور و هم نیروی انتظامی هر گونه تجمع و جشن در خیابان در شب دوم را ممنوع کردیم و گفتیم اگر افرادی بیایند مجبور می شویم که برخورد کنیم که حتی یک نفر هم بیرون نیامد. همچنین ستاد روحانی همکاری خوبی با ما داشت و برنامه جشنشان را به صورت متمرکز برگزار کردند.

استاندار اصفهان با اشاره دوباره به روز 26 اردیبهشت ادامه داد: در میدان انقلاب شرایط عادی نبود و ضد انقلاب ها و منافقین گفته بودند که در این روز کارهایی انجام می دهند. ما نیز از یک ماه قبل تمهیدات لازم را انجام داده بودیم و کسانی که باید دستگیر شدند و چون آنها مکان و ساعت اعلام کرده بودند نیروهای امنیتی نیز حضور یافتند، البته تمام عظمت این منافقین یکی دو ترقه بود.

باز شدن زاینده رود ربطی به انتخابات نداشت

وی در خصوص شورای ملی آب نیز گفت: در استان اولویت هایی داریم که اولین آن برخورد با چاه های غیرمجاز در حریم بستر رودخانه است و در مرحله دوم نمی گذاریم در منطقه حوضه آبریز زاینده رود برداشت های مازدای صورت گیرد و همچنین با چاه های خارج از حوضه زاینده رود برخورد شود.

زرگرپور گفت: این که باز شدن زاینده رود را به انتخابات ریاست جمهوری نسبت می دهند کار اشتباهی است. ما به تعهداتمان به کشاورزان، تولید و اشتغال فکر می کنیم و بقیه مسائل فرع است. در طول سه سال گذشته نیز در نیمه دوم سال آب را باز کردیم.

وی در خصوص طرح 9 ماده ای و دائمی کردن زاینده رود اضافه کرد: برخی ها فکر می کنند که مفهوم صحبتهای حسن روحانی در خصوص زاینده رود این است که از فردا آب باید دائمی باشد. فکر می کنند چالش هایی که در سی چهل ساله اخیر به وجود آمده باید الان حل شود. هدف ما احیای حوضه آبریز زاینده رود و زنده شدن تالاب است.

هیچ چیز را درباره بهارستان نه تایید و نه تکذیب می کنم

وی در خصوص انتخابات شهر بهارستان نیز گفت: قانونگذار قانون هایی را پیش بینی کرده است و طبق آن انتخابات برگزار می شود این که می گویند با اتوبوس تعدادی را آورده اند ممنوع نبوده و هیچ چیز را در مورد بهارستان نه تایید و نه تکذیب می کنم.

زرگرپور در خصوص شورای گفتگو نیز گفت: این شورا هم به لحاظ تشکیل جلسات به صورت منظم برگزار شده و به لحاظ محتوایی خوب بوده است. در این شورا بخش خصوص و دولتی مشکلاتشان را حل می کنند و همچنین چند موضوع را اولویت بندی می کنیم و خوشبختانه بحث های استانی بالای 90 درصد به نتیجه رسیده که از جمله آن می توان به اختلاف نظر تامین اجتماعی و شهرک صنعتی اشاره کرد.

زرگرپور در خصوص قلیان تصریح کرد: برخی ها پروانه صنفی ندارند که باید بروند و این پروانه را بگیرند و عده ای هستند که به دلیل بخش بهداشت شکایت کرده و مرجع قضایی آن مغازه را پلمب کرده که ربطی به شورای تامین استان ندارد، اما قلیان دریچه ورود به مواد مخدر است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 6 خرداد 96، کدمطلب:96030603421، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین