پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
امام جمعه سمنان با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ یونسکو استعماری است و جای دفاع ندارد، گفت: ملت ایران برابر زیاده‌خواهی غرب خواهد ایستاد.

شعار سالآیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان، با اشاره به اینکه مسؤولان نظام باید هشدارهای مقام معظم رهبری را جدی بگیرند، اظهار داشت: نباید از کنار این ارشادها و هشدارها به‌راحتی عبور کرد.

وی با اشاره به سند ۲۰۳۰ یونسکو و مخالفت مقام معظم رهبری نسبت به اجرایی کردن این سند گفت: این سند استعماری است و بدون اینکه به مجلس ارائه شود، دولت آن را امضا کرد و بعدها صحبت از توقفش شد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه این سند جای دفاع ندارد، گفت: مقام معظم رهبری بارها نسبت به این سند هشدار دادند و ملت ایران هرگز اجازه زیاده‌خواهی برای اجرایی شدن این سند را نخواهند داد.

تخلفات انتخاباتی به‌جای خود محفوظ است

امام جمعه سمنان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ضمن تشکر از حماسه حضور مردم، به بروز تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان صحت انتخابات را تأیید کرد؛ اما تخلفات به‌جای خود محفوظ است و ما از قوه قضائیه و دستگاه قضایی می‌خواهیم به تخلفات رسیدگی جدی کنند.

شاهچراغی با اشاره به سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و تلاش مسؤولان برای مشارکت مردم در این مراسم گفت: در سال‌های گذشته تعداد انگشت‌شماری از مسؤولان در این مراسم حضور داشتند که باید تلاش شود این حضور پررنگ‌تر شود.

ترامپ سخت در اشتباه است

امام جمعه سمنان با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و تلاش برای منزوی کردن ایران گفت: ترامپ حرف‌های غلطی را در ریاض به زبان آورد و صحبت از به انزوا کشیدن ایران به میان آمد و باید بداند سخت در اشتباه است.

وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با مدیریت مقام معظم رهبری در مسیر صحیح در حال حرکت است و همه کشورها احتمال انزوا دارند؛ اما این احتمال درباره ایران وجود ندارد.

شاهچراغی ضمن دعوت نمازگزاران به فریضه تقوا گفت: تقوا سپر بلاست و باید در این ماه توجه بیشتری به این فریضه شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه غیبت که گناه کبیره است و موجب آسیب رساندن به روزه می‌شود، گفت: سخن‌چینی و دروغ‌گویی از گناهان کبیره است که باید تلاش شود تا در این ماه بیشتر از این گناه دوری کرد.

مسؤولان جلوی حرمت‌شکنی و روزه‌خواری را بگیرند

شاهچراغی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه حفظ حرمت‌هاست، گفت: این ماه حرمت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن نازل شدن کتاب‌ آسمانی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه حرمت دیگر این ماه، روزه گرفتن است، اضافه کرد: چون روزه برای خداوند است، مزد روزه نیز توسط خداوند پرداخت می‌شود.

خطیب نماز جمعه سمنان تصریح کرد: از دیگر حرمت‌های ماه مبارک رمضان، فضیلت شب‌های قدر و استجابت دعاست که باید قدر این ایام و لیالی را دانست.

امام جمعه سمنان با اشاره به لزوم حفظ حرمت این ماه گفت: نباید نسبت به روزه‌خواری بی‌تفاوت بود و مسؤولان مربوطه باید جلوی حرمت‌شکنی و روزه‌خواری را بگیرند و با آن برخورد کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 12 خرداد 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۳۱۲۰۰۰۰۷۳، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین