پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
مشاور وزیر و مجری طرح تولید گندم کشور گفت:تاکنون 2میلیون وچهارصد هزار گندم مازاد برنیاز کشاورزان خریداری شده است.

شعار سال: اسفندیاری پور در اشنویه گفت: برداشت گندم از اواسط فروردین سالجاری به تدریج از استانهای گرمسیر آغاز و در حال حاضر برداشت این محصول در ۱۸ استان ادامه دارد و تاکنون ۲ میلیون و چهار صد هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

وی با اعلام اینکه به صورت تدریجی برداشت محصول در استانهای معتدل نیز آغاز خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی، در دیم زارهای این مناطق کاهش تولید وجود دارد اما در مجموع با توجه به تولید مناسب در مزارع آبی بین ۷ الی ۸ تن در هکتار پیش بینی می شود امسال تولید گندم مازاد بر نیاز باشد.

مشاور وزیر و مجری طرح تولید گندم کشور گفت: طرح تولید بذر نقش موثری در افزایش تولید گندم دارد و با تدوین برنامه جامع ارقام جدیدی تولید و معرفی می شود.

امسال در ۶ میلیون هکتار از اراضی کشور گندم کشت شده است که دو میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از این اراضی آبی و مابقی به صورت دیم است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 16 خرداد 96، کد مطلب: 6116908:www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین