پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۵۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
طبق آنچه که معاون وزیر آموز و پرورش گفته است در زمان امضاس سند 2030 نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در ژاپن حضور داشتند.

شعار سالاواخر هفته گذشته خبرگزاری مهر از قول علی زرافشان معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش نوشت: در اجلاس سال ۱۳۹۳ که در کشور ژاپن برگزار شد؛ دکتر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش شرکت کردند. دکتر فانی شخصی هستند که رهبری او را فردی متدین و حضور ایشان را فرصتی برای وزارت آموزش و پرورش دانستند. همراه ایشان جمعی حضور داشتند که به کشور ژاپن رفتند.

مجلس از محتوای سند 2030 خبر داشت

آقای فانی نامه‌ای را به آقای زاهدی که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات. مجلس بودند نوشت تا نمایندگانی را به این اجلاس اعزام کنند تا در جلسات حضور داشته باشند و نظارت کنند که دو نفر معرفی و اعزام شدند.علاوه بر آن در پایان سال ۱۳۹۳ یک اجلاس نیز در کره برگزار شد. آقای فانی و تیمی از وزارت خانه در این اجلاس حضور داشتند که نامه‌ای به جناب زاهدی می‌نویسند که یک نماینده به این کشور اعزام کنند که آقای فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات معرفی می‌شوند و حضور می‌یابند. نماینده‌ای از مجلس شورای اسلامی همواره همراه هیئت بودند و از محتوای سند ۲۰۳۰ نیز خبر داشتند. اگر مغایرتی بود مجلس باید مطرح می‌کرد.

پیگیری موضوع در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

این گفته های زرافشان درحالی است که بهارستانی ها پیش از این از موضوع امضا و رونمایی از سند آموزش 2030 اظهار بی اطلاعی کرده و اعلام کرده بودند : بند های موجود در این سند با منافع ملی کشور در تضاد است تا اینکه قرار شد جلسه ای فوق العاده در کمیسیون آموزش تشکیل و موضوع رونمایی از سند آموزشی 2030 مورد پیگیری قرار گیرد.
اواسط اسفندماه سال گذشته نیز اعلام شد: پس از کش و قوس هایی که با رونمایی از پیش نویس سند آموزش 2030 به وجود آمده باز هم مشخص شده که ۲۰۳۰ از نظر ستاد نقشه جامع علمی کشور رسمیت ندارد و باید دوباره در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رؤسای قوا بررسی شود.
این در حالی است که به گفته زرافشان در مصوبه دولت برای سند ۲۰۳۰ هم حق تحفظ جمهوری اسلامی مطرح شد ودر کار گروهی که تشکیل شد؛ تأکید شده بود که سند ۲۰۳۰ ذیل سند تحول بنیادین اجرا شود.

سند تحول بنادین نتیجه بهتری نسبت به 2030 دارد؟

اما فرشته حشمتیان که سابق بر این ریاست سازمان مدارس غیردولتی را بر عهده داشت در یک مصاحبه با خبرگزاری مهر با بیان این که اجرای درست سند تحول بنیادین نتیجه بهتری از سند۲۰۳۰ دارد، گفت: ما برای اجرای سند ۲۰۳۰ باید مجری برنامه حکومت یکپارچه در سازمان ملل باشیم. به هر حال ایران در اجلاس شرکت کرده است و متعهد به اجرای سند شده است اما در این تعهد غافل از سند تحول وزارت آموزش و پرورش بوده است.
براساس اظهارات وی: باتوجه به اینکه ایران به اصول و ارزش های خود پایند است ضرورتی ندارند این برنامه را اجرایی کند. چراکه وزارت آموزش وپرورش خود در سند تحول بنیادین بسیار کار کرده است و در واقع مولفه هایی که در آموزش ۲۰۳۰ مورد نظر بوده است با چهارچوب اصول ارزشی ما تطابق ندارد.
با این حال مدتی پیش مقام معظم رهبری طی نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری ،اجرای توقف سند را خواستار شدند که بلافاصله ابلاغیه توقف توسط معاون اول به همه دستگاه‌ها داده شد .اما طبق خبرهایی که اعلام شده است جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه بعدی خود نتایج بررسی سند فوق را اعلام خواهد کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانا ، تاریخ انتشار 20خرداد 96، کدمطلب:۱۲۲۲۶۲۴، www.danakhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین