پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۱۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: اگر در برنامه‌های وزیر آموزش‌وپرورش دقت کنید،‌ می‌بینید قید کرده در اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو تلاش می‌کنیم.
شعارسال: جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش‌وپرورش در مجلس ، با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو در وزارت آموزش‌وپرورش، اظهار داشت: اگر در برنامه‌های ارائه‌شده از سوی وزیر آموزش‌وپرورش دقت کنید،‌ می‌بینید در آن برنامه‌ها وزیر قید کرده است که در اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: ما همان زمان نسبت به اینکه وزیری سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را که با سبک ایرانی- اسلامی و آداب‌ورسوم کشور مطابقت دارد اجرایی نمی‌کند و به‌جای آن بر اجرای سندی اصرار می‌ورزد که هیچ شباهتی به فرهنگ و آداب‌ورسوم ایرانی ندارد، اعتراض کردیم.

*از دانش آشتیانی پرسیدم با چه مجوزی ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنید؟ جوابی نداشت

کوچکی نژاد تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ که وزیر در برنامه‌اش قرار داده متعلق به یونسکو است و نویسندگان این سند بیشتر افراد وابسته به اسرائیل و دشمنان نظام هستند.

عضو کمیسیون آموزش‌وپرورش یادآور شد: ۳ هفته پیش زمانی که آقای وزیر به کمیسیون آمد از وی سؤال کردم که به چه دلیل علی‌رغم سند تحول بنیادین که مورد تأیید نظام جمهوری اسلامی است، ۷ کمیسیون در وزارت آموزش‌وپرورش را برای اجرای سند ۲۰۳۰ فعال کرده‌اید؟! سندی که به‌هیچ‌عنوان مورد تائید مجلس نیست. اما وزیر آن روز پاسخ بنده را در صحن کمیسیون نداد.

وی ادامه داد: آقای روحانی فردی را برای تصدی پست وزارت آموزش‌وپرورش به مجلس معرفی کرد که پیشتر در مجلس نهم برای تصدی وزارتخانه علوم معرفی شده و تنها ۷۰ رأی را از آن خود کرده بود. این وزیر معذور در مجلس دهم به دلیل شرایط خاص سیاسی حاکم بر پارلمان همچون دو جناح مستقلین و امید، توانست با کسب ۱۵۶ رأی وزارت را از آن خود کند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه همان روز مخالفتمان را با حضور این وزیر اعلام کردیم، تأکید کرد: امروز شاهد هستیم درحالی‌که باید اعتقاد به خودکفایی و مبارزه به قاچاق کالا که اقتصاد کشور را فلج کرده در نگاه مسئولان به‌ویژه وزیر آموزش‌وپرورش برای انتقال این فرهنگ به دانش آموزان نمود عینی داشته باشد اما متأسفانه، می‌بینیم که دانش آشتیانی یکی از عوامل شبکه وارداتی کشور تلقی می‌شود. متاسفانه مجلس به وزیری که به چنین تفکر و اندیشه‌ای پایبند است، رأی مثبت داد.

*ماجرای حاتم‌بخشی‌ها در صندوق ذخیره فرهنگیان

وی ادامه داد: بنده به برخی اهالی رسانه نیز اعلام کردم که حاضر هستم در یک مناظره تلویزیونی با آقای روحانی به ایشان ثابت کنم که در دولت یازدهم نه تنها به فرهنگیان هیچ کمکی نشد بلکه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از پول فرهنگیان در صندوق فرهنگیان به انحراف کشیده شد.

نماینده مردم رشت یادآور شد: دولت این پول‌ها را در جهت خواسته‌های خودش هزینه کرد. بخشی از آن را تحت عنوان وام‌های بی‌حساب و کتاب در اختیار افراد دلال قرار داد. حدود یک میلیارد تومان از این پول را برای خرید سکه به‌عنوان جایزه و پاداش به برخی افراد داد و ۱۰۰ میلیارد تومان را تحت عنوان خرید وسایل زندگی برای فرهنگیان برداشت کرد این در حالی است که نه تنها این وسایل خریداری نشد بلکه ۱۰۰ میلیارد تومان پول با نرخ ۱.۵ درصد سود تا به امروز به صندوق ذخیره فرهنگیان بازنگشته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1396، کدخبر: ۶۰۴۱۱۱ ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
کار بدی که نکرده بود. همان طور که الان جلوش رو گرفته.آیا کار کارشناسی و برنامه ریزی کردن، فعل قبیه و بدیه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین