پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
مشاور اجرایی وزارت نیرو در توانیر و سرمایه گذار نخستین نیروگاه سی اچ پی شهید مرحمت بالازاده در شمالغرب کشور گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در بخش انگوت وارد مدار می شود.

شعار سال: میرحسین فغانی در دیدار با فرماندار گرمی با اشاره به اینکه ظرفیت توان تولید برق نیروگاه حرارتی CHP گرمی ۷ مگاوات خواهد بود، گفت: این نیروگاه همزمان برق و گرما با استفاده از احتراق سوخت است و بخار تولیدی در این نیروگاه در مراکز گلخانه ای و تامین گرما کاربرد دارد.

مجری طرح نیروگاه chp گرمی خاطرنشان کرد: قرار است از بخش بخار این نیروگاه، گلخانه‌ای در جوار همین نیروگاه در زمینی به مساحت 5هکتار احداث شود.

وی اضافه کرد: این نیروگاه بعد ازینکه وارد مدار شد علاوه بر جلوگیری از افت برق منطقه گرمی توانایی خدمات رسانی به شهرستانهای مشگین شهر و پارس آباد را هم دارد.

فرماندار شهرستان گرمی نیز در این خصوص گفت : با اجرایی شدن این پروژه و همچنین احداث نیروگاه 24 مگاواتی دیگر در منطقه آنقوتلار برق مورد نیاز واحدهای صنعتی شهرستان تأمین می‌شود.

امامی بیان کرد: شرکت توانیر آماده عقد قرارداد خرید تضمینی نیروگاه‌ در تولید برق است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به ضرورت پراکنده بودن مراکز تولید برق در نقاط مختلف گرمی گفت: نیاز شهرستان گرمی به برق به دلیل خیز بزرگ توسعه صنعتی و کشاورزی رو به افزایش است و با حمایت از سرمایه گذاران زیرساخت های لازم سرمایه گذاری در این بخش تامین می شود.

فرماندار گرمی بیان کرد: با احداث نیروگاه حرارتی، علاوه بر رفع افت ولتاژ برق انگوت و تامین نیاز برقی شیرآلات قهرمان، گاز و بخار تولید شده در این نیروگاه نیز برای کشت محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان مصرف شود و تولیدات کشاورزی منطقه با این صنعت رونق بگیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21خرداد 1396، کدخبر: 26393، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین