پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۱
عملیات احداث 2 هزار و 700 هکتار طرح گلخانه‌ای درقالب مجتمع‌های بزرگ در استان اردبیل آغاز شده و این استان بزودی به قطب تولیدات گلخانه‌ای کشور تبدیل می‌شود. «خلیل نیکشاد»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به ایرنا افزود: احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در زمستان گذشته به مساحت یک هزار و 500 هکتار در مجتمع کشت و صنعت مغان آغاز شده و تاکنون 400 هکتار آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

شعار سال: وی تولید در فضای بسته و کشت گلخانه‌ای را جزو برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام و بیان کرد: در 5 شهرک کشاورزی استان واحدهای گلخانه‌ای با مساحت 100 هکتار طی فراخوانی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران آماده شده است.

نیکشاد با اشاره به اهتمام ویژه مدیران استان برای تکمیل زیرساخت‌های این گلخانه‌ها اضافه کرد: احداث یک مجتمع گلخانه‌ای دیگر نیز طی تفاهمنامه‌ای بین شرکت شهرک‌های صنعتی کشاورزی ایران و استانداری اردبیل در کشت و صنعت پارس در منطقه مغان به مساحت 100 هکتار آغاز شده است. با بهره‌برداری از این واحدها، 750 هزار تن محصول زراعی گلخانه‌ای در استان اردبیل تولید و روانه بازار می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: احداث این میزان گلخانه موجب ایجاد اشتغال برای 20 هزار نفر و صرفه‌جویی در مصرف 435 میلیون متر مکعب آب در استان خواهد شد. وی تغییرات آب و هوایی، بحران آب، فرسایش خاک و نیاز به سرمایه و تولیدات مستمر را از جمله اهداف توجه به تولیدات گلخانه‌ای در کشور بویژه استان اردبیل برشمرد و گفت: این موضوعات ایجاب می‌کند که تولیدات گلخانه‌ای در استان گسترش یابد. وی اضافه کرد: میزان تولید محصول در مجتمع‌های گلخانه 10 برابر بیشتر از فضای باز بوده و نیاز آبی آن نیز 10 تا 12 برابر کمتر از تولید مزرعه‌های روز باز است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران تاریخ انتشار 3 اردیبهشت 98، کد خبر: 508676، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین