پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان به ویژه مبحث 19 و توجه به اقلیم و شرایط زیست محیطی در احداث ساختمان ها یکی از راهکارهای پیشگیری از هدررفت انرژی و سرمایه های ملی است.

شعار سال: مسعود حق‌لطفی با توجه به مناسبتهفته محیط زیستو همچنین بیان این مطلب که صرفه‌جویی در مصرف انرژی یکی از چالش‌های مهم جهان امروز است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر افزایش نگرانی‌ها در خصوص تبعات زیست محیطی مصرف انرژی و گرم شدن کره زمین، اهمیت این موضوع را دو چندان کرده است.

وی افزود: به منظور در اولویت قرار گرفتن موضوع محیط زیست در ساختمان‌ها و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، اقدامات مؤثری همانند اشاعه فرهنگ پایداری، ساختمان سبز، سیستم‌های هوشمند، کاربرد انرژی تجدیدپذیر، سیستم نوین تهویه و همچنین بحث برچسب انرژی تمام فرآورده‌ها و تجهیزات در دستور کار قرار گرفته و باید هرچه بیشتر مورد پیگیری و اجرا واقع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تأکید کرد: در حال حاضر 40 درصد انرژی در کشور صرف مصارف خانگی می‌شود که قطع به یقین می‌توان بخش بسیاری از آن را مهار کرد.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه هر بنا و ساختمانی برای اینکه توازن زیست محیطی پیرامونی خود را بر هم نریزد باید با اقلیم و فضای حاشیه‌ای خود همخوان و همراه باشد،اضافه کرد:رعایت آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی ساختمانی در هنگام طراحی، ساخت، انتخاب مصالح مناسب هر اقلیم، مراحل نازک‌کاری و پایان کار تا سطح بسیاری می‌تواند از این موضوع جلوگیری کرده و مانع هدررفت سرمایه‌های ملی و تخریب محیط زیست شود.

این مسؤول با بیان اینکه بخشی از این مصارف انرژی می‌تواند توسط شهروندان کنترل شود، مطرح کرد: اما بخش قابل توجهی از اختلال در مصرف انرژی در بخش احداث و اجرای ساختمان‌ها است که می‌توان با رعایت مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان از آن پیشگیری کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوینبا تأکید بر اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان در احداث، نوسازی، بازسازی، مرمت، تغییر کاربری و هرگونه فعالیت ساختمانی نقش چشمگیری در حفظ و پاسداشت سرمایه‌های ملی دارد، ادامه داد: گسترش رعایت مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان«صرفه جویی در مصرف انرژی» می‌تواند کمک بسیاری در حوزه محیط زیست و آلودگی‌های محیطی و هوا داشته باشد.

حق‌لطفی تصریح کرد: مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب آسایش و صرفه اقتصادی در جهت حمایت از مردم به عنوان بهره‌برداران از ساختمان‌ها و همچنین حفظ و افزایش بهره‌وری منابع انرژی و سرمایه‌های ملی در طراحی و اجرای ساختمان‌ها رعایت می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص صرفه‌جویی انرژی وحفظمحیط زیست اقدامات مؤثری انجام داده است، بیان کرد:تیم‌های نظارت عالیه استانبه جهت اطمینان از رعایت مقررات ملی ساختمان به ویژه بحث صرفه‌جویی و مبحث نوزدهم بازدیدهایی را به صورت سرزده از ساختمان‌های در حال ساخت در دستور کار قرار داده‌اند.

دبیر کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشیبا همکاری سایر دستگاه‌هایذیربطبا هدف آشنایی مهندسان و فعالان عرصه ساخت و ساز از جمله دیگر اقداماتی بوده که طی سال‌های گذشته به صورت جدی مورد پیگیری قرار داشته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان قزوین، تاریخ انتشار 22 خرداد 96، کد مطلب: 13960323001140:www.qazvin.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین