پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
معاون حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: امسال در حوزه آتش‌سوزی‌های محیط زیست شروع سختی داشتیم.

شعار سال: غلام­رضا ابدالی اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست یک روند روتین و مستمر است، چون واحدهای پایش اجرایی که یگان حفاظت محیط زیست است به صورت مداوم و حتی در ایام تعطیلات نوروز، در طبیعت، گردش و پایش می‌کنند و با تمام مظاهر از جمله تخریب خاک، صید پرنده و شکار غیر مجاز تخلف برخورد می‌شود.

معاون حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: موارد تخلف در تمام طول سال مشاهده می‌شود که شدت و ضعف دارد. البته خوشبختانه با توجه به آگاهی‌های ارائه شده، استانی محیط زیستی است به طوریکه در سازمان محیط زیست استان ایلام را محیط زیستی ترین استان کشور می‌شناسند.

وی ادامه داد: به این دلیل که 42 سازمان مردم نهاد (سمن) در استان وجود دارد و این تعداد سمن نسبت به جمعیت و وسعت استان ایلام، جزء سه استان برتر کشور است، حدود 20 هزار جمعیت فعال در عرصه محیط زیست و سمن­‌ها فعالیت می­‌کنند که قطعاً در 20 هزار خانوار زندگی می­‌کنند که دامنۀ وسیعی است.

معاون حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: بر این اساس بر خود می­‌بالیم که ایلام مردمی اهل حفاظت از محیط زیستی دارد.

وی در مورد آتش سوزی­‌های اخیر نیز افزود: متأسفانه امسال شروع سختی داشت که ان شاء به پایان خوبی منجر شود، سال 95 نسبت به سال 94، بیش از 90 درصد کاهش سطح عرصه­‌های آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و حدود 85 درصد کاهش در کل مناطق را داشتیم و ایلام در این زمینه رتبه اول را کسب کرد.

ابدالی تصریح کرد: در سال 94، 525 هکتار عرصه دچار حریق شد و سال 95، 50 هکتار، این موفقیت را در آموزش­‌های ارائه شده به مردم، همکاری و رعایت مردم و هم­چنین نیروهایی که در این زمینه فعالیت می­‌کردند و از آمادگی لازم برخوردار بودند، می­‌دانیم.

معاون حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: اما نقش اول را در محیط زیست همیشه مردم دارند، مردم هر جا در صحنه باشند، موفق هستیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 23 خرداد 1396، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۳۲۳۰۰۰۲۶۲:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین