پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
یک فضاپیمای باری بدون سرنشین روسی به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد و در این حین یک ارتباط رادیویی با ماهواره ارتباطات و پخش Luch-5B برقرار کرد.

شعارسال: فضاپیمای پروگرس MS به همراه 2.8 تن محموله شامل سوخت، آب، مواد غذایی و سایر تدارکات از مجموعه پروازی بایکنور قزاقستان به فضا پرتاب شد و قرار است به ایستگاه فضایی الحاق شود.

این نخستین باری است که یک ارتباط موفق میان فضاپیمای پروگرس و سیستم ماهواره‌ای Luch انجام می‌شود.

به گفته مرکز کنترل ماموریت روسیه، این فضاپیما پس از 9 دقیقه از پرتاب با موفقیت به مدار مطلوب وارد شد.

این نخستین پرواز نسخه اصلاح شده پروگرس بود که بیش از دو دهه به خدمت پرداخته است. نسخه جدید پروگرس MS بطور کامل دیجیتال بوده و دارای سیستم الحاق ارتقایافته است.

مجموعه‌ای از سه ماهواره بازپخش، اجازه برقراری ارتباط با فضاپیما را در هر نقطه از مدار آن می‌دهد و این کار تنها در قلمرو روسیه انجام نخواهد شد.

آخرین بار از ماهواره‌های بازپخش Altair برای راندن یک فضاپیما در نخستین و آخرین پرواز مداری شاتل Buran شوروی سابق در سال 1988 استفاده شده بود. آن‌ها همچنین ارتباط خود را با ایستگاه فضایی میر حفظ می‌کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1دی1394، کدخبر: 94100100312: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین