پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ، ماهواره بومی سنجش از راه دور تا پایان برنامه ششم توسعه کشور ( 99- 1395 ) طراحی و تولید می شود.

شعارسال: محمود واعظی عصر چهارشنبه در مراسم روز ملی فناوری فضایی در حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در محل سالن اجلاس سران ، افزود: انجام مطالعه و طراحی ماهواره سنجش از راه دور بومی ، نیازمند تامین منابع مالی کافی است که بر همین اساس تلاش شده بودجه سازمان فضایی در سال 1395 افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: ماهواره بومی ملی مخابراتی کشور با پرتابگر بومی نیز تا سال 1404 در مدار زمین قرار خواهد گرفت.

واعظی ضمن تاکید بر پیگیری جدی برنامه های طراحی و ساخت ماهواره های ملی بومی با رویکرد صلح آمیز خاطرنشان ساخت: بومی سازی فناوری فضایی اصلی ترین رویکرد سازمان فضایی محسوب می شود.

وزیر ارتباطات ماهواره های رصد نوید و فجر را نمونه هایی از تولیدهای داخل کشور برشمرد و گفت: حمایت های مقام معظم رهبری از فناوری فضایی و تلاش های رئیس جمهور در این بخش منجر به آن شده تا امروز شاهد باشیم رونمایی از سه پروژه مهم ماهواره دوستی سازمان فضایی، آغاز به کار آزمایشگاه ملی سنجش از راه دور و آغاز به کار مرکز یکپارچه سازی آزمون های سامانه ماهواره ای پژوهشگاه به ثمر بنشیند.

وی همکاری با کشورهای مختلف صاحب نام در بخش فناوری- فضایی با هدف تامین نیازمندی های بخش ماهواره ملی مخابراتی و سنجش از راه دور را از برنامه های سازمان فضایی برشمرد و گفت: مذاکره با برخی کشورها دراین باره آغاز شده و امید است به زودی شاهد به ثمر رسیدن نتایج مذاکره ها باشیم.

واعظی فرصت پساتحریم ها را بهترین زمان برای عرصه فناوری فضایی کشور دانست و افزود: پساتحریم فرصت ایجاد جهشی بزرگ در فناوری فضایی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 14 بهمن 1394، کدمطلب: 81948290 (5146619)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین