پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه ممنوعیت صادرات دام زنده مشکلی از گرانی گوشت حل نکرده است، گفت: اکنون بهترین زمان برای صادرات دام زنده به کشور قطر است و می‌توانیم برای سال‌های متمادی گوشت ایران را در بازار قطر جا بیندازیم.

شعار سالکیوان کاشفی با اشاره به پتانسیل خوبی که در بازار قطر برای گوشت ایران وجود دارد، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 95 درصد گوشت قطر به غیر از برخی از انواع گوشت مانند گوشت شتر، وارداتی است و کشورهای مختلفی صادرات گوشت به قطر دارند.

وی ادامه داد: در شرایطی که قیمت گوشتی مانند گوشت استرالیا در قطر تقریبا 330 ریال است، گوشت و دام سبک ما در قطر حدود 1190 ریال به فروش می‌رسد و یکی از گوشت‌های گران در این کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه با وجود این قیمت گران باز هم قطری‌ها علاقه زیادی به گوشت و دام زنده ایران دارند، یادآوری کرد: گوسفند نژاد "سنجابی" از جمله گوشت‌های محبوب بین قطری‌ها و البته تمام دنیا است، چون بیشتر چربی این نوع نژاد در قسمت خاصی از بدن آن متمرکز می‌شود و گوشت آن چربی کمتری دارد.

کاشفی افزود: متاسفانه با وجود این اقبال خوب، مهمترین مشکل کنونی ما عدم اجازه صادرات رسمی دام زنده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون هیچ گونه کالایی در کشور ما بجز مواد مخدر و چند کالای دیگر ممنوعیت صادرات ندارد، تاکید کرد: گاهی وقتی که صادرات چیزی به نفع نباشد روی آن تعرفه می‌بندند که دیگر صادرات به صرفه نباشد، اما نباید ممنوعیت صادرات داشته باشیم.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، در خصوص صادرات دام زنده اکنون به دلیل اینکه قرنطیه انجام نمی‌شود، عملا صادرات غیرممکن شده است.

کاشفی خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت و گرانی آن داخل کشور عنوان می‌شود.

وی چنین استدلالی را پیش پا افتاده خواند و یادآوری کرد: در جلسات کارشناسی هم بارها این موضوع را اعلام کردیم که ممنوعیت شش ماهه صادرات دام تاثیری در قیمت گوشت در بازار کشور نداشته و می‌توان با روش‌های مناسب تنظیم بازار و حتی واردات، بازار داخلی گوشت را مدیریت کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: در چنین شرایطی که فرصت خوبی در بازار قطر برای خرید دام زنده ایران مطرح است، بهترین موقعیت است که گوسفند ایران را در قطر برای سال‌های متمادی جا بیندازیم.

به گفته کاشفی، مکاتباتی هم در این خصوص صورت گرفته و پیشنهاد می‌شود فعلا حداقل صادرات دام زنده را به قطر برقرار کنیم.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7 تیر 1396، کد مطلب: 96040702831:www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین