پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: فعالیت معدنکاوی در تیمره خمین متوقف شود.

شعار سال: ظفر افشون ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات منطقه تیمره خمین با اشاره به فعالیت معدنکاوی در این منطقه اظهار داشت: سنگ‌نگاره‌های تیمره از سرمایه‌های ملی و ذخایر با ارزش ملی به‌شمار می‌روند، زیرا رمز و رازهای تکرار نشدنی در این سنگ‌نگاره‌ها، آنها را جزو سرمایه‌های تمدنی قرار داده که باید در حفظ آنها کوشا بود، بنابراین فعالیت‌های معدنکاوی نباید سبب نابودی این سنگ‌نگاره‌ها شود و لازم است که هرچه سریع‌تر فعالیت معدنکاوی در این منطقه متوقف شود‎.

وی افزود: چندین مصوبه هم از سوی مراجع قانونی مبنی بر توقف فعالیت معدنکاوی در این منطقه صادر شده که با توجه به آنها و اهمیت حفظ این آثار باید هرگونه فعالیت معدنکاوی در این ناحیه را متوقف کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: منافع شخصی و مقطعی نباید سبب نابودی آثار تاریخی و ارزشمندی چون این سنگنگاره‌ها شود و آثار تاریخی نباید قربانی منافع افراد شود ودر معرض تخریب و نابودی قرار گیرند، بنابراین حفظ و حراست از این آثار تکرارنشدنی وظیفه هر دستگاهی بوده و باید در این راستا تلاش کند.

افشون بیان کرد: البته افرادی که از این راه کسب درآمد دارند را هم نباید نادیده گرفت و باید مجوز معدنکاوی را در منطقه دیگری که آثار تاریخی و باستانی در آن وجود ندارد به این بهره‌برداران داد شود تا دچار مشکل نشوند و از این توقف فعالیت ضرر نبینند.

وی ادامه داد: گرچه معدنکاوی هم نوعی تولید ثروت بوده اما مقطعی است در حالی که این آثار ارزشمند تاریخی را می توان با حفظ و توسعه گردشگری به عنوان یکی از عوامل ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، افزایش درآمد و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی در خمین مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: از طرفی صنعت گردشگری آلایندگی ندارد و هویت فرهنگی را هم زنده نگه می‌دارد و مزایای بسیاری نسبت به سایر صنعت‌ها دارد به طوری که با صرف سرمایه اندک می‌توان فضایی سرشار از نشاط و درآمد مناسب را برای بومیان هر منطقه شهری و روستایی ایجاد کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 09 تیر 1396، کد مطلب:1449060 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین