پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال در خوزستان جشن پایان مسکن مهر را برگزار کنیم، گفت: در هر استانی که شورای مسکن فعال بوده و دستگاه‌های خدمت‌رسان همکاری مناسبی داشته‌اند، پروژه مسکن مهر به سرعت پیش رفته است.

شعار سال: احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر آبادان و خرمشهر با اشاره به این‌که مسکن مهر در 1100 شهر کشور اجرا شده است، اظهار کرد: در هفته گذشته در استان زنجان به عنوان اولین استانی که مسکن مهر در آن به اتمام رسیده است، جشن اختتام مسکن مهر گرفتیم و در ماه بعد نیز در استان‌های خراسان جنوبی، اردبیل و یزد، جشن اختتامیه مسکن مهر خواهیم گرفت.

وی با بیان این‌که در هر استانی که شورای مسکن فعال بوده و دستگاه‌های خدمت‌رسان همکاری مناسبی داشته‌اند، پروژه مسکن مهر به سرعت پیش رفته است، افزود: امیدواریم به زودی و تا پایان سال نیز در خوزستان جشن افتتاح پایان مسکن مهر را برگزار کنیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دوره مدیرکل فعلی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، پروژه مسکن مهر استان پیشرفت چشمگیری داشته، اما خوزستان استانی پهناور است و حجم مسکن مهر آن به اندازه چند استان است.

اصغری مهرآبادی با اشاره به دلایل عدم پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر، اظهار کرد: یکی از دلایل عدم پیشرفت مسکن مهر در کشور، تعداد زیاد واحدهای مسکن مهر است. همچنین نبود پیمانکاران مشخص به تعداد زیاد و مدیران عامل تعاونی‌هایی که اغلب تخصصی در ساخت و ساز نداشته‌اند، در کنار کمبود اعتبارات از دیگر دلایلی است که موجب شد پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت مناسبی روبه‌رو نباشند.

وی با بیان این‌که در کشور دو هزار و 250 باب مدرسه و 850 باب مسجد در پروژه‌های مسکن مهر کشور نیاز است، گفت: پروژه‌های مسکن مهر نیازمند مسجد، بازارچه، خانه بهداشت و کلانتری هستند و احداث هر کدام از این موارد بر عهده دستگاه‌های متولی خود است که این دستگاه‌ها اغلب با کمبود اعتبار مواجه هستند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به هر تقدیر توانستیم در پروژه‌های مسکن مهر، 480 باب مدرسه و 232 مسجد را به اتمام برسانیم. همچنین ساخت 440 باب مدرسه و 280 باب مسجد در حال انجام است و در آبادان نیز دو باب مدرسه تاکنون ساخته شده است.

اصغری مهرآبادی عنوان کرد: رئیس جمهور دستور اکید داده‌اند که تا پایان سال مسکن مهر به سرانجام برسد اما مشکلات مسکن مهر کشور پیچیده و عدیده است و باید مشکلات را پیگیری کنیم تا برطرف شوند.

وی با گلایه‌ از عملکرد بانک ملی اظهار کرد: مصوبه دولت در خصوص پرداخت تسهیلات، صریح و روشن است و برای اولین بار است که می‌بینیم در استانی (خوزستان) به شکل دیگر عمل می‌کنند که به ضرر مردم است.

اصغری مهرآبادی در خصوص مالیات و دارایی واحدهای مسکن مهر گفت: مصوبه هیأت دولت به صورت صریح عنوان کرده است که برای هر واحد مسکن مهر 300 هزار تومان دریافت شود و متقاضی، سازنده مسکن مهر و تعاونی از پرداخت مالیات و دارایی به جز پرداخت همین 300 هزار تومان معاف هستند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که امروز برگزار کردیم، به نمایندگان مجلس و معاونین استاندار قول دادم تا برخی از مسائل و مشکلات را شخصاً پیگیری و حل کنم. یکماه دیگر در وزارتخانه جلسه‌ای در خصوص مسکن مهر آبادان و خرمشهر برگزار و روند پیشرفت مصوبات امروز را در این جلسه بررسی می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، تاریخ انتشار 10 تیر 96، کد مطلب: 964-4374-5:www.khouzestan.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین