پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۸۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
2114 واحد مسکن مهر در هشت پروژه از واحدهای مسکن مهر دوشنبه با حضور قائم مقام وزیر راه و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید به بهره برداری رسید.

شعار سال: غفوری مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: یکی از ویژگی های این واحدها پایان یافتن تاسیسات زیربنایی خواهد بود که در افتتاح های آینده با مشکل روبرو نخواهد بود.

وی افزود: پردیس سازان نوید، صنعت برتر زنجان، آتیه سازان بن ریز، رادپی، عمران ابنیه پاسارگاد،جهاندیده، آتیه سازان اقدم و کیادژپرسین از جمله پروزه هایی است که امروز افتتاح شد و قرار است در نیمه اول تیرماه هم تونل سلام و همچنین تعدادی واحد برای نخستین بار در فاز 5 افتتاح شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر هم در حاشیه مراسم ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در تکمیل طرح مسکن مهر کشور گفت: در حال حاضر بخشی از واحدهای مسکن مهر دارای مشکلات خدمات زیربنایی هستند که تلاش داریم تا پایان سال با همکاری دستگاه‌های مرتبط این مشکلات را رفع کنیم.

احمد اصغری مهر‌آبادی افزود: از بین ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار واحد مسکن مهر که از ابتدای شروع طرح از تسهیلات مسکن مهر بهره‌مند شدند تاکنون کار ساخت یک میلیون و ۹۴۵ هزار واحد تمام شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که با احتساب واحدهای افتتاح شده امروز نزدیک به یک میلیون و ۸۳۷ هزار واحد به افتتاح رسیده است گفت: متاسفانه مابقی پروژه یا دارای معارض بوده و یا فاقد متقاضی و همچنین پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد دارند که باعث شده عملیات احداث آن‌ها سال‌ها متوقف باشد. از این رو امید داریم تا با همکاری سایر دستگاه‌ها هرچه زودتر مشکل این پروژه‌ها نیز همزمان با سایر پروژه‌ها رفع شود.

مهرآبادی در ادامه افزود: نزدیک به ۸۶۵ هزار واحد طی دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شده است که سالیانه به طور میانگین تحویل ۲۱۵ هزار واحد را شامل می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید براینکه تاکنون ۵۶ درصد از کل پروژه‌های مسکن مهر در این دولت به متقاضیان تحویل داده شده است افزود: طی دولت یازدهم ۸۴۵ هزار واحد معادل ۶۴ درصد فروش اقساطی شده است که سند اعیانی ۵۴ درصد اخذ شده و ۸۴ درصد واحدها موفق به وصول اقساطی شده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها در پیشبرد پروژه‌های مسکن مهر گفت: قطعا برای اتمام این طرح به رفع مشکلات بیمه، تعاونی‌ها و مالیات نیاز داریم که این امر نیز تنها در تعامل و سایر نهادهای مرتبط انجام خواهد گرفت.

به گفته مهرآبادی در صورت عدم رفع مشکلات مالیات و تسویه حساب واحدها گواهی پایان کار آن‌ها داده نمی‌شود و همچنین فروش اقساطی این خانه‌ها صورت نمی‌گیرد و در نهایت شاهد آن هستیم که امکان تحویل واحدها به متقاضیان نیز فراهم نخواهد شد، به همین دلیل است که رفع مشکلات نامبرده بسیار ضروری خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ هزار واحد از پروژه‌ها نیازمند آب، ۴۰۰ هزار واحد نیازمند فاضلاب و بیش از۱۵۰ هزار واحد فاقد برق و ۱۸۷ هزار واحد فاقد گاز هستند که با توجه به مصوبه دولت و همکاری سازمان‌های مرتبط تلاش داریم تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از مشکلات را رفع کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در ادامه با تاکید براینکه سعی می‌کینم تا پایان سال تمامی پروژه‌های بدون معارض را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم گفت: خوشبختانه سایت مسکن مهر استان زنجان تکمیل شده و تیرماه پرونده آن نیز بسته خواهد شد. تلاش می‌کنیم در شهریور امسال نیز مسکن مهر چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اردبیل و تعدادی دیگر از شهرها را نیز تکمیل کنیم.

امروز همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود ۴۰ هزار واحد مسکن‌مهر پردیس در مرحله نازک‌کاری خبر داد و گفت: تلاش داریم تا پایان دولت مسکن مهر شهرهای جدید تمامی استان‌های کشور به جز البرز و تهران را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم.

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با تاکید براینکه قصد داریم در سال جدید اکثریت واحدهای بدون معارض را به متقاضیانشان تحویل دهیم گفت: تلاش داریم بخش‌های مختلفی از سایت مسکن مهر پردیس را ماهانه افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم. مسکن مهر در حال حاضر دارای مشکلات نرم‌افزاری مانند امور بانکی،‌ بیمه‌ای و مالیاتی است که برای رفع آن کمک و همکاری سایر دستگاه‌ها الزامی است.

به گفته وی در حال حاضر برای پیشبرد پروژه مسکن مهر در کل کشور تعامل خوبی بین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برقرار بوده و تلاش می‌شود پرونده مسکن مهر تا پایان دولت تمامی شهرهای جدید به جز دو استان البرز و تهران بسته شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد: قطعا پروژه‌هایی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی باید زودتر از سایر پروژه‌ها تسهیلات خود را دریافت کنند و هرچه زودتر کار این واحدها را به پایان برسانند.

وی در خصوص مشکلات فاز ۹ پردیس نیز گفت: مشکلات فاز ۹ پردیس در جلسه‌های مختلفی با حضور کارشناسان و متخصصان بررسی شده و حتی تعدادی از واحدهای آن طی هفته‌های گذشته واگذار شده است. ما در این منطقه دارای مشکلاتی در حوزه ساخت و ساز و دیوار حائل هستیم که اقدامات اصلاحی برای رفع آن‌ها در حال انجام است.

نریمان همچنین اضافه کرد: از آنجایی که آخرین کلنگ‌های پروژه‌های مسکن مهر کشور در شهر جدید پردیس به زمین زده شد، طبیعی است که آخرین پروژه‌های آن نیز در پردیس تکمیل و تحویل داده شود.

این مقام مسئول در پایان از وجود بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کل کشور خبر داد و گفت: این واحدها در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۳ درصد هستند که تلاش داریم تعداد باقی مانده آن نیز هرچه سریعتر به پایان برسد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 31 خرداد 1396، کد مطلب: ۱۶۸۴۴۹۲:www. iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین