پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۴
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون 400 سالمند با هویت مجهول در مراکز بهزیستی این استان زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.

شعار سال:محمدرضا پوریوسف روز پنجشنبه افزود: مشهد بخاطر حرم مطهر امام رضا(ع) سالانه میزبان میلیونها زائر است که در این میان برخی افراد نیز به واسطه شفا بیماران، سالمندان و معلولان خود را به این شهر می آورند.
وی خراسان رضوی را نخستین استان کشور در خصوص شمار نگهداری از افراد با هویت مجهول ذکر و بیان کرد: بر همین اساس مشهد روزانه با سه نفر ورودی کودک بی سرپرست و دو نفر ورودی بیمار روانی مزمن، معلول و یا سالمند رها شده مواجه است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: به این ترتیب روزانه پنج نفر، ماهیانه 150 نفر و سالانه هزار و 800 فرد رها شده و بی سرپرست در کلانشهر مشهد جمع آوری می شوند.
وی افزود: پیدا کردن خانواده های این افراد در اولویت کاری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی قرار دارد و پس از آن کار واگذاری کودکان به خانواده ها به صورت امین موقت و فرزندخواندگی(در صورت تایید بی سرپرست بودن) انجام می شود.
پوریوسف ادامه داد: در مورد سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان رها شده، در نهایت این افراد در مراکز شبانه روزی بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می شوند.
وی گفت: سالانه حدود هزار مورد از افراد رها شده و بی سرپرست در بخشهای مختلف، در مراکز بهزیستی خراسان رضوی رسوب می کنند و ماندگار می شوند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: ماهیانه شش میلیون ریال یارانه نگهداری به ازای هر فرد بی سرپرست به مراکز شبانه روزی پرداخت می شود.
وی هزینه نگهداری از هر فرد سالمند را در مراکز نگهداری 10 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: تا سقف شش میلیون ریال یارانه نگهداری از این افراد به مراکز پرداخت و بقیه آن از سوی خیرین و نیکوکاران تامین می شود.
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی 38 مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان دارد.
مشهد با سه و نیم میلون نفر جمعیت، سالانه پذیرای 25 میلیون نفر زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا,تاریخ انتشار 3 دی 1394,کد مطلب: 81892242

www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین