پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، بیشترین تعداد کانون‌های مساجد استان را مربوط به روستاها دانست و گفت: ۶۱ درصد کانون‌های مساجد استان در روستاها است.

شعار سال: طیب صفری چهارشنبه در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها در استان کرمانشاه که در محل مجموعه بعثت دبیرخانه‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استانن کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اجرای این طرح گفت: بنا شد طرح اوقات فراغت بخاطر ویژه برنامه‌هایی که در مساجد است، بعد از ماه رمضان شروع شود.

وی با اشاره به آغاز این طرح از چهارشنبه در کانون‌های مساجد استان افزود: از چهارشنبه بحث اوقات فراغت را در کانون های استان رسما آغاز می‌کنیم. گرچه کانون ها برنامه خود را شروع کرده و منتظر برنامه افتتاحیه نمانده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه خدمت در کانون هایی مساجد را زحماتی دانست که بدون توقع و برای خدا انجام می شود.

وی ادامه داد: ما امسال در حالی برنامه های اوقات فراغت را آغاز می کنیم که کانون ها به ۵۳۷ کانون رسیده و ۵۳۷ پایگاه اوقات فراغت را در استان - هم در شهرها و هم در روستاها- داریم.

صفری افزود: شاید کمتر نهاد و ارگانی باشد که این برنامه را به این گستردگی داشته باشد و در روستاها هم پایگاه داشته باشند اما بیشترین کانون های ما در روستاها است و۳۳۰ کانون ما روستایی و ۲۰۷ کانون ما شهری است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۱ درصد کانون های ما در روستاها هستند و این برای ما افتخار بوده، چرا که کانون های سطح شهرها یک مقداری از امکانات بیشتری برخورداند اما در روستاها چنین چیزی نیست.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه یادآور شد: ما در کنار کانون ها کتابخانه هایی داریم که تقاضا داریم ضمن اینکه برنامه های آموزشی، تفریحی، فرهنگی و... مختلفی که دارید در کنارش به کتابخانه های مساجد هم پرداخته شود و این کتابخانه ها رونقی بگیرند ولو اینکه تنها دو قفسه کتاب داشته باشید.

وی تاکید کرد: نباید کتاب ها محبوس شده و از امکانات استفاده نشود و در این بخش هم برنامه ریزی شود که کتابخانه ها در طول هفته مهیای استفاده علاقه مندان به کتاب باشد و به امر کتابخوانی تشویق شوند.

صفری ادامه داد: معمولا در کتابخانه ها همه کتاب هایی که وجود دارند سودمند هستند و از این جهت تبلیغ برای امر کتابخوانی ضروری است.

وی گفت: هم چنین از کانون های تخصصی - که از بودجه و امکانات بیشتری برخوردارند- توقع داریم بیشتر کار کرده و چند برابر کانون های عمومی فعالیت داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: این کانون ها فعالیتشان مختص به همان مسجد نباشد و در محلات و در سطح شهرستان فعالیت های خوبی انجام دهند که اثرگذار باشد

وی ادامه داد: همچنین عمده فعالیت خانه های نور باید قرآنی باشد. گرچه مبنای کار ما قرآن و مباحث دینی و اعتقادات و احکام است کانون هایی که دارای خانه نور هستند توقع است برنامه بیشتری داشته باشند.

صفری تاکید کرد: در این ایام تابستان ائمه جماعات و روحانیون اعزامی در مساجد وجود دارند و استفاده از حضورشان و برنامه ریزی برای آن ها باید باشد. گرچه خودشان برنامه دارند ولی کانون ها وقت بیشتری بگذارند و کلاس های متعدد و حضورشان در برنامه های مختلف ارائه دهند.

وی افزود: اردوها هم باید هم تفریحی و آموزشی و گاهی اوقات زیارتی باشند که در این برنامه ها هم روحانیون و مبلغین حضور داشته باشند. خود همین اردوهای زیارتی بر روی اعضای کانون ها اثرگذار است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: برنامه های قرآنی باید در رأس برنامه های ما باشد اموزه های دینی باید خیلی کارکرده و در برنامه های اوقات فراغت داشته باشیم

وی تاکید کرد: باید نیازها را بسنجیم در محله و چه ضعفی وجود دارد و در همان راستا برنامه ریزی کنیم و قطعا تأثیرگذار است و بعدا ثمره آن را خواهیم دید.

صفری خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت روحانیون نهایت استفاده کرد و اگر روحانی ندارید دعوت کنید ولو اینکه یک روز در هفته باشد. همچنین بحث آموزش نماز و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد از فلسفه تشکیل ستاد عالی کانون های مساجد است و این خیلی مهم است.

وی افزود: کانون ها در بحث نماز برنامه ریزی را طوری انجام داده که معنوی و خدایی شده و جوانان در مساجد حضور پیدا کنند. هم چنین از کلاس های فوق برنامه و تقویتی هم غافل نشوید از نیروهای مسجد که استاد، روحانی و یا مدرس اند غافل نشده و برنامه ریزی کنید و در زمینه تخصصشان از آن ها استفاده کنید چرا که بهترین جا برای عنوان کردن مساجد هستند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه بر برگزاری آموزش های هنری تاکید کرد و گفت: هنر جذابیت خاص خود را دارد و از این هنر زیبا که در محیط زیبایی مثل مسجد انجام شود غافل نشوید چرا که منجر به ایجاد یک شغل می شود. تابستان فرصت بسیار مغتنمی است که با برگزاری کلاس های متنوع افراد بیشتری را جذب کنید.

وی با بیان اینکه ما هم در حد توان از کانون ها حمایت می کنیم گفت: با نظم خاص و بهترین نحوه برنامه ها را اجرا کنید چرا که قطعا تاثیرات آن را می بینید.

صفری یادآور شد: از سال گذشته رتبه بندی بر اساس فعالیت و ظرفیت کانون به یک و دو و سه تقسیم شده و ما براساس این حمایت می کنیم. لذا تلاش کنید همه درجه یک شوند.

وی افزود: سال گذشته ۲۵ درصد کانون ها درجه یک، ۵۰ درصد درجه ۲ و ۲۵ درصد درجه ۳ شدن.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: طرح ۱۴۵۱ هم که یک طرح کشوری و بحث قرآنی است در کانون های استان برابر با آئین نامه پیگیری شده و در حال اجرا است. همچنین طرح ربیع القرآن برای استقبال از ماه رمضان انجام شد.

وی افزود: اردوی آموزشی اندیشه های آسمانی نیز اجرا می شود و هنرمندان کانونی را در این دوره به مشهد مقدس اعزام کنیم و افرادی که شایسته حضور در این دروه هستند از استان ما اعزام شوند.

صفری از اجرای طرح یاوران نماز نیز خبر داد و گفت: ما جزو ارگان هایی هستیم که با ستاد تفاهمنامه داریم و آمادگی داریم با تمام توان اقامه نماز را دنبال کنیم. تلاش این است که مساجد این خانه های خدا را احیا کنیم و احیای مساجد به فضای فیزیکی مساجد نیست به حضور شما و برنامه هایی است که شما در مساجد دارید.

وی تاکید کرد: مبنای ما این است که بحث پوشش خبری را در مساجد داشته باشیم و هر کانونی برنامه خاصی داشته باشد و خبرگزاری ما نیز به بهترین شکل اخبار مساجد را پوشش و انعکاس می دهد. همچنین برنامه بازدید و نظارت از برنامه های اوقات فراغت را هم داریم که در ایام تابستان حضور پیدا می کنیم.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14 تیر 1396، کد مطلب: 4022270:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین