پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
سفر ۴۳ هزار حاجی با پروازهای ایران‌ایر به جده و مدینه، آغاز مذاکرات با هیأت عراقی در هفته پیش‌رو همزمان با اولتیماتوم سازمان هواپیمایی به فرودگاه نجف، افزایش نفوذ ایرلاین‌های ایرانی در پروازهای بین‌المللی، افزایش ۱۵ درصدی نشست و برخواست‌ هواپیماها در فرودگاه‌های کشور و هم‌چنین بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه کیش تا سال آینده مهم‌ترین عناوین خبری این هفته حوزه هوایی را به خود اختصاص داد.

شعار سال: فرهاد پرورش مديرعامل شرکت هواپيمايي هما در خصوص آخرين وضعيت پروازهاي حج امسال از سوي ايران اير گفت: سازمان حج و زيارت خبر نهايي در خصوص مقدار سهميه هما و مشارکت ساير خطوط براي مراسم حج امسال را اعلام کرد.وي گفت: مانند سنوات گذشته ايران اير وظيفه حمل و نقل ۵۰ درصد حجاج ايراني را دارد و ۵۰ درصد باقي پروازها برعهده شرکت‌هاي هواپيمايي سعودي خواهد بود.

پرورش ادامه داد: سهم ۵۰ درصدي هما براي پروازهاي حج ۹۶، معادل انتقال ۴۳ هزار نفر از حجاج مي‌شود که طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته از نهم مرداد ماه در ۲۷ الي ۲۹ روز کاري انجام خواهد گرفت.

درزیر مروری داریم بر مهم ترین عناوین خبرهای هوایی در هفته ای که گذشت.....

تعيين تكليف سهمیه هما برای انتقال حجاج به سرزمين وحی/ سفر ۴۳ هزار حاجی با پروازهای ایران‌ایر به جده و مدینه

فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما در خصوص آخرین وضعیت پروازهای حج امسال از سوی ایران ایر گفت: سازمان حج و زیارت خبر نهایی در خصوص مقدار سهمیه هما و مشارکت سایر خطوط برای مراسم حج امسال را اعلام کرد.

وی به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: مانند سنوات گذشته ایران ایر وظیفه حمل و نقل ۵۰ درصد حجاج ایرانی را دارد و ۵۰ درصد باقی پروازها برعهده شرکت‌های هواپیمایی سعودی خواهد بود.

پرورش ادامه داد: سهم ۵۰ درصدی هما برای پروازهای حج ۹۶، معادل انتقال ۴۳ هزار نفر از حجاج می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از نهم مرداد ماه در ۲۷ الی ۲۹ روز کاری انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص استفاده از ایرباس‌های برجامی در سفر حجاج گفت:فعلا از ایرباس های مستقر در فرودگاه حضرت امام استفاده می‌کنیم ودر صورت لزوم می توانیم از ایرباس‌های جدید هم استفاده کنیم اما برنامه ما براین است که ایرباس‌های برجامی بیشتر در مسیرهای طولانی اروپایی به کار گرفته شود.

وی در این باره توضیح داد: در سنوات گذشته در عملیات پروازي حج تعدادی هواپيماي بوئينگ ۷۴۷ و تعدادی ایرباس استفاده می‌کردیم و به دلیل زمین‌گیر شدن چند فروند از ۷۴۷‌ها به دلیل قدمت امسال از هواپیماهای ایرباس‌ استفاده می‌کنیم.

پرورش خبر داد که هم اکنون مدارک هواپیماهایی که قرار است برای انتقال حجاج استفاده شود به سازمان هواپیمایی عربستان ارسال و ۸۰ درصد کار انجام و مورد تایید قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما توضیح داد که مقاصد پروازی جده و مدینه خواهد بود که برنامه‌ریزی‌ها برای انجام آن به نحو احسن آغاز شده است

پروازهای ایران - نجف از فردا متوقف می‌شود/ آغاز مذاکرات با هیأت عراقی در هفته پیش رو

مقصود اسعدی سامانی بااشاره به نرخ‌گذاری غیرمنطقی خدمات فرودگاهی و مسافری از سوی فرودگاه خصوصی برای شرکت‌های هواپیمایی و زائران‌ ایرانی، اظهار داشت‌: از چندی پیش،فرودگاه نجف‌ عوارضی را تحت عنوان عوارض گمرکی وضع کرد‌ بدین ترتیب که‌ شرکت‌های هواپیمایی ایرانی باید از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون به‌ازای هر پرواز، حدود ۸۵ دلار به این فرودگاه پرداخت کند و در واقع در سال جاری با وضع این قانون، ‌آن را عطف به‌ماسبق هم کرده است.

وی افزود: همچنین فرودگاه نجف در ازای پروازهایی که به این فرودگاه انجام می‌شود، به ازای هر صندلی، مبلغ ۱۵ دلار از شرکت‌های ایرانی دریافت می‌کند ضمن آنکه مبلغ ۱۰ دلار هم از مسافران در فرودگاه دریافت می‌‌کند.

بنا به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، ‌هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه نجف حدود چهار برابر هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه‌های ایران است ضمن آنکه هزینه سوخت در فرودگاه نجف ۹۸ سنت و تقریباً چهار برابر هزینه سوخت شرکت هواپیمایی در ایران است.

اسعدی سامانی افزود: ‌در فرودگاه‌های ایران به ازای هر پروازی که از عراق به ایران می‌آید هزینه هندلینگ پرواز بین سه هزار دلار ‌تا سه هزار و ۵۰۰ دلار برای هر پرواز متفاوت است، اما در فرودگاه نجف رقمی بین ۱۴ تا ۱۸ هزار دلار بابت هزینه هندلینگ دریافت می‌شود و این موجب افزایش هزینه شرکت‌ها شده است.

وی بیان کرد: این رفتار غیرمنطقی و وضع عوارض گمرکی جدید و عطف به ماسبق کردن آن از سوی فرودگاه نجف، موجب بروز اعتراضاتی از سوی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی شد.

اتمام حجت با نمایندگان عراق در سازمان هواپیمایی کشوری/ بررسی دلایل نرخ‌گذاری غیرمنطقی خدمات فرودگاهی نجف

ایران و عراق با دستورکار بررسی چرایی نرخ‌گذاری غیر منطقی خدمات فرودگاهی و مسافری از سوی فرودگاه نجف برای شرکت‌های هواپیمایی و زائران‌ ایرانی تشکیل جلسه می‌دهند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مسئولانی از کشور عراق در ایران هستند و در جلسه مشترک که عصر امروز برقرار می شود در خصوص راهکارهای حل این مشکل به گفت و گو می نشینیم.

عابدزاده توضیح داد که در جلسه عصر امروز ایران در خصوص از سرگیری پروازها به فرودگاه نجف تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از چندی پیش، فرودگاه نجف‌ عوارضی را تحت عنوان عوارض گمرکی وضع کرد‌ بدین‌ترتیب که‌ شرکت‌های هواپیمایی ایرانی باید از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون به‌ازای هر پرواز، حدود ۸۵ دلار به این فرودگاه پرداخت کند.

براساس دستورالعمل جدید فرودگاه نجف در ازای پروازهایی که به این فرودگاه انجام می‌شود، به ازای هر صندلی، مبلغ ۱۵ دلار از شرکت‌های ایرانی دریافت می‌کند ضمن آنکه مبلغ ۱۰ دلار هم از مسافران در فرودگاه دریافت می‌‌کند.

مشكلات شركت‌های هواپيمايی ايرانی در فرودگاه نجف حل و فصل می‌شود

مرتضی دهقان گفت: در دو روز گذشته جلساتی بين سازمان هواپيمايی كشوری، انجمن شركت‌هاي هواپيمايي، نمايندگان شركت هاي هواپيمايي ايراني و مديرعامل فرودگاه نجف و هيات همراه در تهران برگزار شد كه در جريان اين جلسات موضوعات مورد نظر طرفين به دقت مورد بررسي قرار گرفت.

وي افزود: در اين جلسات كه در فضايي صميمانه برگزار شد تصميماتي مبني بر ضرورت ارتقاي كيفيت ارائه خدمات در فرودگاه نجف، كاهش هزينه پروازهاي ايراني در فرودگاه و به تبع آن كاهش هزينه هاي سفر هوايي زائران ايراني عتبات عاليات مطرح شد كه با رويكردي مثبت مورد توجه مديريت فرودگاه نجف قرار گرفت.

معاون هوانوردی و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: همچنين مقرر شد جهت پياده سازي تصميمات مثبت اتخاذ شده، جلسات تخصصي با حضور كارشناسان طرفين در اسرع وقت در نجف اشرف برگزار شود.

دهقان افزود: رويكرد سازمان هواپيمايي كشوری در تامين نظر خطوط هوايي داخلي و همچنين زائران ايراني به صورت جامع به تمامي فرودگاه هاي كشور عراق است به همين منظور فرودگاه نجف اشرف به لحاظ سهولت سفر به اماكن زيارتي به مراتب در اولويت بوده و بخشي از انتظارات ابراز شده علي رغم اينكه به ساير ارگان هاي دولتي كشور عراق ارتباط مي يابد اما آثار مثبت آن مي تواند در تامين انتظارات شركت هاي هواپيمايي ايراني مصداق يابد.

وي در پايان يادآور شد: با توجه به رويكرد مثبت و تعاملي مسئولان فرودگاه نجف و قول مساعد به منظور رفع مشكلات موجود، همچنين تعلق خاطر زائران ايراني براي زيارت عتبات عاليات، سازمان هواپيمايي كشوري بر تداوم پروازها به فرودگاه مذكور تاكيد دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی پیش‌تر گفته بود ‌هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه نجف حدود چهار برابر هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه‌های ایران است ضمن آنکه هزینه سوخت در فرودگاه نجف ۹۸ سنت و تقریباً چهار برابر هزینه سوخت شرکت هواپیمایی در ایران است.

ادامه پروازها به نجف به صورت محدود/ هفته آینده نتیجه نهایی به فرودگاه نجف اعلام می‌شود

علی عابدزاده با اشاره به آخرین وضعیت پروازهای نجف در پی وضع عوارض گمرکی نامتعارف از سوی فرودگاه این شهر و تصمیم ایرلاین ها برای توقف پروازها، گفت: در حال حاضر پروازها به صورت محدود در حال انجام است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همکاری لازم از سوی فرودگاه نجف با ایرلاین‌های ایرانی انجام داده و کاهش نرخ عوارض گمرکی در رایزنی دو طرف در حال انجام است.

وی افزود: تا هفته آتی نتیجه نهایی مذاکرات با فرودگاه نجف اعلام می شود.

عابدزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی رشد تاخیرهای پروازی، گفت: تاخیرهای پروازی نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده ولی باید باز هم شرکت ها و ایرلاین ها باید در جهت ارتقا کیفیت خدمات دهی به مسافران تلاش کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تاخیر پرواز به مدت طولانی بسیار کم شده است.

عابدزاده با بیان اینکه رعایت آیین نامه حقوق مسافر بهترین مرجع برای رسیدگی به تاخیرهای پروازی است، گفت: طبق این آیین نامه برخورد با ایرلاین های متخلف از حیث تاخیرهای پروازی صورت می گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا آیین نامه حقوق مسافر رعایت می شود یا خیر، افزود: بله این آیین نامه ابلاغ شده و مسافران می توانند در صورت تاخیرهای پروازی خواستار رعایت این آیین نامه شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: عدم رعایت آیین نامه حقوق مسافر از سوی ایرلاین‌ها نیز در این آیین نامه دیده شده و برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

افزایش نفوذ ایرلاین‌های ایرانی در پروازهای بین‌المللی/ برقراری پرواز در مسیر ایران و بلژیک پس از ۶۰ سال

این پروازها که از روز ۲۷ ژوئن(ششم تیر ماه) آغاز شده در حال حاضر تنها یک روز در هفته و با هواپیمای ایرباس ۳۱۹ انجام می شود که گنجایش بیش از ۱۳۰ مسافر را دارد. هرچند مدیرعامل این شرکت امیدوار است در آینده ای نزدیک دو پرواز در هفته میان تهران و بروکسل برقرار شود.

شکرآبی - مدیرعامل قشم ایر - در این رابطه گفت: خدمات حمل و نقل هوایی در پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگی کشورها و افزایش تردد گردشگران و تجار، نقش مهمی ایفا می کند و برقراری این خط هوایی بین تهران و بروکسل در این راستا بسیار مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: فرودگاه زاونتم بروکسل یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه های اروپاست و بسیاری از ایرانی هایی که به آمریکای شمالی سفر می کنند در بروکسل به زمین می‌نشینند که امیدواریم با توجه به شمار بالای ایرانیان حاضر در کانادا و ایالات متحده، یک ایرلاین ایرانی بتواند میزبان بخشی از سفر ایرانیان مقیم آمریکای شمالی، از تهران به بروکسل و بالعکس باشد.

در کنار اهداف اقتصادی و البته افزایش نفوذ ایرلاین های ایرانی در پروازهای بین المللی به خصوص در اروپا، مقام های سیاسی دو کشور نیز برقراری این خط پروازی جدید را نقطه ای امیدوار کننده در توسعه روابط سیاسی ایران و بلژیک دانسته‌اند.

پیمان سعادت - سفیر ایران در بروکسل - تحقق این پروژه را یکی از دستاوردهای بهبود روابط ایران و اتحادیه اروپا پس از توافق هسته‌ای توصیف کرده است.

به گفته او ارتباط مستقیم هوایی بین تهران و بروکسل نشانه خوبی از بهبود روابط با اروپا است. این در حالیست که حتی پیش از تحریم های سه دهه اخیر علیه ایران امکان پرواز مستقیم بین دو کشور وجود نداشته است

بازدید اعضای كميسيون عمران مجلس از شرکت فرودگاه‌ها/ افزایش ۱۵ درصدی نشست و برخواست‌ هواپیماها در فرودگاه‌های کشور

صدیف بدریبا اشاره به بازدید امروز یکشنبه اعضای کمیسیون عمران مجلس از شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در این بازدید ما از مراکز تعمیرگاهی، مراکز کنترل‌های دیجیتالی پروازها بازدید کردیم.

وی افزود: با توجه به تحریم‌هایی که در تولید تجهیزات فرودگاهی داشته‌ایم، مهندسین داخلی ما از طریق مهندسی معکوس، تجهیزات فرودگاهی را هم تعمیر و هم تولید می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تاکید کرد: ما همچنین از وضعیت اجرایی شدن طرح فراملی مدیریت ترابری آسمان ایران که فاز نخست آن از اواخر سال ۹۴ عملیاتی شده است بازدیدی داشته‌ایم.

وی گفت: بر اساس این طرح، برخی مسیرهای پرواز هواپیماها بازبینی شده است، مسیر موازی پروازی اضافه شده، تقاطع مسیرهای پروازی که خطرناک بودند حذف شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح، ۱۵ درصد به نشست و برخواست‌های هواپیماها افزوده شده است، مسیر پروازهای جدیدی اضافه شده همچنین ۱۱ درصد جابه جایی مسافران زیاد شده است.

بدری اضافه کرد: در این بازدید مهابادی رییس فرودگاه های کشور، اعضای کمیسیون عمران مجلس را همراهی می‌کرد.

جابجایی بيش از ۱۷۸ هزار مسافر در خردادماه از فرودگاه کیش/ بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه؛ سال آینده

عزت الله محمدی مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: تعداد اعزام و پذیرش مسافر در آخرین ماه از فصل بهار سال ۹۶، ۱۷۸ هزار و ۲۷۹ نفر بوده است که از این تعداد مسافر، ۱۷۴ هزار و ۵۷۴ نفر در پروازهای داخلی و‌سه هزار و ۷۰۵ نفر در پروازهای خارجی تردد داشته‌اند.

وی ادامه داد:تعداد پروازهای انجام شده در این ماه نیز ۱۵۹۴ پرواز بوده است که تعداد ۱۰۲ پرواز در مسیر کیش به دبی و بالعکس انجام شده است.

محمدی با اشاره به افزایش تقاضای پروازی از استان‌های مختلف به مقصد کیش در خصوص بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاهی کیش نیز گفت:ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه بیش از ۴ میلیون مسافر تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی جزیره از آبان سال ۹۲ در زمینی به وسعت ۹۰ هزار متر مربع آغاز شده است و به احتمال زیاد تا شهریور سال ۹۷ به پایان می‌رسد.

به گفته ی محمدی روند ساخت این ترمینال تاکنون بیش از ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر در مرحله اجرای عملیات نازک کاری و خرید و نصب تجهیزات برقی، مکانیکی و فرودگاهی است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی کیش را یکی از مهم‌ترین اقدامات زیر ساختی در جهت توسعه گردشگری دانست و ادامه داد: ترمینال جدید فرودگاه کیش پس از فرودگاه امام خمینی دومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور است که ظرفیت پذیرش سالانه گردشگران در جزیره کیش را به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر افزایش خواهد داد.

وی توضیح داد که در ساخت این ترمینال ۲۲ کانتر برای پروازهای داخلی و ۱۲ کانتر نیز برای پروازهای خارجی پیش‌بینی شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تاریخ انتشار 16 تیر 96 ، کد مطلب: 40550:www.news.mrud.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین