پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۰۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
قطر هم اینک 40 میلیارد دلار ذخیره نقدی ارزی و یا طلا دارد و به علاوه صندوق سرمایه گذاری ملی قطر دارای بیش از 300 میلیارد دلار اعتبار است که به سرعت می تواند نقد شود.
شعارسال: قطر هم اینک 40 میلیارد دلار ذخیره نقدی ارزی و یا طلا دارد و به علاوه صندوق سرمایه گذاری ملی قطر دارای بیش از 300 میلیارد دلار اعتبار است که به سرعت می تواند نقد شود.

رییس بانک مرکزی قطر گفت کشورش با دارا بودن 340 میلیارد دلار ذخائر ارزی به خوبی قادر خواهد بود شوک های ناشی از تحریم کشورهای عربی همسایه را مدیریت کند و از این بابت نگرانی ندارد.

شیخ " عبدالله بن سعود آل ثانی" در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه خبری "سی ان بی سی" آمریکا که روز دوشنبه در وب سایت این شبکه انتشار یافته با اعلام این خبر، گفت، با این ذخائر مالی کشورش هیچ نگرانی از بایکوت کشورهای عربی همسایه ندارد.

او گفت: این اعتبار سیستم ماست؛ ما به اندازه کافی پول داریم تا بتوانیم شوک ها را مدیریت کنیم.

این مقام قطری در پاسخ به ادعاهای کشورهای عربی تحریم کننده قطر دباره حمایت مالی قطر از تروریسم گفت: دفتر حساب و کتاب ما پاک است و آن را در اختیار هر کسی می گذاریم تا بررسی کند... ما همکاری شفافی با صندوق بین المللی پول و دیگر نهادهای بین المللی در تنظیم قوانین مالی و نیز ممیزی و حسابرسی هایمان داریم.

او با رد موج عظیم خروج سرمایه از قطر گفت؛ کشورش در یک ماه گذشته و پس از بایکوت کشورهای عربی همسایه، تنها با خروج بخش اندکی از سرمایه های خارجی های مقیم قطر روبرو بوده و در مقابل سرمایه های بیشتری وارد این کشور شده.

این مقام قطری مدعی شد: ورودی ها بیش از خروجی هاست.

او افزود: قطر هم اینک 40 میلیارد دلار ذخیره نقدی ارزی و یا طلا دارد و به علاوه صندوق سرمایه گذاری ملی قطر دارای بیش از 300 میلیارد دلار اعتبار است که به سرعت می تواند نقد شود.

این مقام قطری با رد مشکلات بخش نفت و گاز کشورش گفت: قراردادهای ما با مشتریانمان بلند مدت بوده و در یک ماه گذشته هیچ مشکلی در زمینه صادرات گازی و نفتی نداشته ایم و این بخش کما فی السابق به کار خود ادامه می دهد.

او افزود: بنابراین ما دلیلی برای نگرانی در حال حاضر نمی بینیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار: 19 تیر 1396، کدخبر: ۵۴۸۱۱۸، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین