پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
پس از رد درخواست ها و شروط سیزده گانه چهار کشور عربی به رهبری عربستان سعودی، این کشورها در قاهره جمع شدند و بیانیه ای را علیه قطر صادر کردند. با این حال، بیانیه جدیدی از سوی این کشورهای در مقابل رد شروطشان توسط دوحه منتشر شده است که بر پایه آن به نظر می رسد، آن ها می خواهند اقدامات تنبیهی جدی تر و جدیدتری را علیه قطر اعمال کنند.

شعارسال: چهار کشور عربستان سعودی، امارات ، بحرین و مصر در بیانیه ای اعلام کردند، مخالفت قطر با مطالبات و خواسته های این کشورها، نشانه ارتباط دوحه با گروه های تروریستی است.

این چهار کشور روز (جمعه) در بیانیه ای تأکید کردند، مخالفت قطر با مطالبات پیشنهادی همسایگان نشانه ارتباط این کشور با گروه های تروریستی است و کشورهای تحریم کننده تدابیر و تصمیمات جدیدی ضد قطر خواهند اندیشید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر با انتشار بیانیه مشترکی فهرست مطالبات سیزده گانه این کشورها از قطر را بی اعتبار خواندند و تأکید کردند، تدابیر سیاسی، اقتصادی و قانونی جدیدی ضد قطر اعمال خواهند کرد.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در این بیانیه تأکید کردند، دولت قطر تلاش های دیپلماتیک برای حل اختلاف ها و مناقشه منطقه را تضعیف کرده است و مخالفت دوحه با اجرای مطالبات و خواسته های همسایگانش، تأکیدی بر ادامه تلاش های آن برای تخریب و تضعیف امنیت و ثبات در منطقه است.

این چهار کشور عربی یادآور شدند، هدف این کشورها از تدابیر و اقدامات جدید، دولت قطر است، نه ملت آن.

این بیانیه نشان می دهد، این چهار کشور عزم خود برای مقابله و به زانو درآوردن قطر را جزم کرده اند؛ مسأله ای که می تواند به پیچیده تر شدن و تطویل بحران منجر شود.

بنا بر این گزارش، فهرست درخواست‌های سیزده موردی کشورهای عربی از قطر در 23 ژوئن منتشر شده بود. این سند از قطر می‌خواست تا همه روابط خود با ایران را قطع کرده، خبرگزاری های قطری و همچنین شبکه الجزیره تعطیل شوند و همکاری‌ها با نیروهای نظامی ترکیه متوقف شود.

به قطر ده روز مهلت داده شده بود به این درخواست‌ها پاسخ دهد. دولت قطر اعتبار این درخواست‌ها را رد کرده بود و همزمان با پایان مهلت تعیین شده، نامه‌ای را در پاسخ به این درخواست‌ها به چهار کشور فرستده بود. هم اکنون محاصره اعمال شده علیه قطر توسط این کشورها وارد هفته پنجم شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 16تیر1396، کدخبر: 709879: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین