پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
استاندار خوزستان با تاکید بر حل مشکل اتحاد تولیدکنندگان خرما با پیگیری برای دریافت تسهیلات بانکی، گفت: مشکل میان اتحادیه تولید خرما و بانک‌ها باعث کاهش میزان اشتغال و ضعیفی اتحادیه شده است.

شعار سال: غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات اتحادیه تولیدکنندگان خرما، اظهار کرد: در دولت دهم در رابطه با مساله وام‌های زود‌بازده میان صنایع بسته‌بندی خرما و اتحادیه با بانک‌های که تسهیلات مورد‌نظر را فراهم می‌کردند، اختلافاتی صورت گرفت.


وی افزود: بر همین اساس مقرر شد که دولت مقداری از سود را در قالب یارانه پرداخت کند، اما متاسفانه این کار صورت نگرفت و بر همین اساس مشکلاتی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان فراهم شد و دیگر این اتحادیه توان کار با سیستم بانکی را ندارد.

استاندار خوزستان با تاکید بر حل مشکل اتحادیه تولیدکنندگان با پیگیری برای دریافت تسهیلات بانکی، گفت: بانک‌ها باید در مدت زمان دو تا سه روز مقدار این اختلاف را مشخص کنند.

شریعتی عنوان کرد: پرداخت اصل وام و سود به فعالان اتحادیه خرما قابل پذیرش به حساب می‌آید، در حالی که مبلغ مورد اختلاف به جریمه‌ها مربوط می‌شود.

وی اظهار کرد: مقداری از این مبالغ که زیر صد میلیون تومان است توسط دولت انجام خواهد شد، اما قسمتی دیگر نیز با توجه به قراردادهای میان بانک سینا حل خواهد شد و مقداری دیگر نیز از منایع استانی جذب می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم که اختلاف ۱۲ ساله اتحادیه تولیدکنندگان خرما با بانک‌ها حل شود، چرا که اتحادیه با وجود محرومیت از تسهیلات بانکی، روز به روز در حال ضعیفی و کاهش میزان اشتغال است.

وی اظهار کرد: اتحادیه تولید‌کنندگان خرما باید به سمت به روز شدن و صنعتی کردن کارگاه‌های خود گام بردارند و همچنین به استان‌های دیگر و همچنین دیگر کشورها محصولات خود را صادر کنند‌.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس (استان خوزستان)، تاریخ انتشار 25 تیر 96 ، کد مطلب: 13960425000009:www.khuzestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین