پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
احمد نگهی در نشست خبری دوازدهمین کنگره صرع با بیان اینکه صرع یکی از شایع‌ترین اختلالات سیستم عصبی است، اظهار داشت: تاریخچه این بیماری به 2 هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد و با توجه به اینکه یک درصد جمعیت جهان یا به عبارتی 65 میلیون نفر مبتلا به این بیماری هستند، توجه بر موضوع درمان صرع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شعارسال : احمد نگهی در نشست خبری دوازدهمین کنگره صرع با بیان اینکه صرع یکی از شایع‌ترین اختلالات سیستم عصبی است، اظهار داشت: تاریخچه این بیماری به 2 هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد و با توجه به اینکه یک درصد جمعیت جهان یا به عبارتی 65 میلیون نفر مبتلا به این بیماری هستند، توجه بر موضوع درمان صرع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: 750 هزار نفر در ایران مبتلا به صرع هستند که سالیانه علاوه بر هزینه‌های سنگینی که برای افراد و جامعه دارند، مشکلات زیادی نیز در عملکرد اجتماعی و خانوادگی بیماران ایجاد می‌کند، بنابراین با توجه به شیوع بالای صرع، آگاهی کامل نسبت به درمان و تازه‌های این بیماری ضرورت دارد.

وی از برگزاری دوازدهمین کنگره بین‌المللی صرع از سی‌ام دی تا دوم بهمن، در تهران خبر داد و گفت:‌ این کنگره با حضور سخنرانان و شرکت‌کنندگانی از ایران و 5 کشور جهان هم‌چون مصر، کانادا و یونان اجرا می‌شود.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی صرع ادامه داد: از طریق این کنگره در تلاش هستیم با هم فکری و انتقال نظرات و دانش اساتید مختلف گامی برای افزایش سطح علمی جامعه کشور برداریم. بنابراین محورهای اصلی کنگره را نسبت به دوره‌های قبل ارتقا داده و موضوعاتی هم‌چون پاتولوژی و پاتوفیزیولوژی صرع، بررسی‌های پاراکلینیک در صرع، جنبه‌های روانی، اجتماعی، همچنین توانبخشی در صرع را در این کنگره مورد بحث قرار می‌دهیم.

نگهی افزود: درمان دارویی، فارماکولوژی بالینی، راهکارهای بهبود کیفیت زندگی در بیماران، تشخیص و درمان صرع در بخش مراقبت‌های ویژه و روش‌های پیشگیری از این بیماری از دیگر محورهای اصلی کنگره به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تاکنون 140 مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده است، گفت: 40 مقاله توسط صاحبان اثر به‌صورت سخنرانی در کنگره مطرح شده و سایر مقالات به‌صورت پوستر در محل کنگره ارائه می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار شنبه 05 دی 1394 ، کد مطلب : 13941005000408 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین