پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت: ممکن است عده‌ای با ایده‌های روشنفکری غرب‌زده خودشان بخواهند با جایگاه ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی مخالفت کنند، اما قانون‌‌گذار به شورای نگهبان این اختیار را داده که اگر کسی به ولایت فقیه معتقد نیست، صلاحیتش را تایید نکند.

شعار سال: محمد علمی امروز به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: نکته مهمی که در ارتباط با شورای نگهبان باید بدانیم و مدنظر داشته باشیم، فلسفه وجودی و علت نهاد مقدس جمهوری اسلامی در قانون اساسی است.

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان در ارتباط با فلسفه تشکیل شورای نگهبان بیان داشت: ما معتقدیم دین امری فطری و الهی و یک ضرورت در زندگی انسان است که اگر نباشد، حیات معنوی هم نخواهد بود در حالی که اساس خلقت انسان تکامل معنوی است.

علمی تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد، دنیا خود را در ظلمت و تاریک‌خانه‌ای مادی محبوس کرده بود، دین را امری تشریفاتی و فردی تلقی می‌کردند و نقشی برای دین در جامعه قائل نبودند و همین امر موجب سرخوردگی و یأس مردم شده بود.

وی افزود: حتی در داخل ایران آنچنان افکار پوسیده مادی حاکم شده بود که تاریخ هجری شمسی را به تاریخ شاهنشاهی تغییر دادند و وضع قانون کاپیتولاسیون استقلال کشور را از بین بردند و آبروی کشور را بر باد دادند.

علمی گفت: همواره آزادگان و کسانی که چشم باطن دارند و زندگی را منحصر به مادی و ظاهری نمی‌دانند، فریادشان در طول تاریخ بلند بوده است و افرادی در راستای خواسته نظام جمهوری اسلامی یعنی اجرای احکام الهی شهید شدند.

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت: در تدوین قانون اساسی، تشکیل شورای نگهبان پیش‌بینی شد و در اصل 91 با صراحت عنوان شده که شورای نگهبان پاسدار احکام اسلام و قانون اساسی است.

وی ابراز داشت: شش نفر مجتهد مسلم به تایید مقام معظم رهبری تعیین شدند و به دستور امام خمینی (ره) نخستین مجلس شورای نگهبان در 26 تییر ماه سال 1359 شکل گرفت.

شورای نگهبان پاسدار احکام اسلام و قانون اساسی

علمی با اشاره به وظیفه شورای نگهبان بیان داشت: برای اعمال این پاسداری وظایفی برای شورای نگهبان دیده شده است که نخستین آن اصل 91 یعنی پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی است.

وی وظیفه دیگر شورای نگهبان را تفسیر قانون اساسی عنوان کرد و ادامه داد: اگر مفسر قانون اساسی معین نباشد، هر فردی بر اساس میل خود قانون را تفسیر می‌کند.

علمی بیان داشت: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و همه‌پرسی از دیگر وظایف شورای نگهبان است که به صورت نظارت استصوابی از ابتدا تا انتها است.

وی بیان داشت: عمده‌ترین هجمه‌ها نسبت به شورای نگهبان در این زمینه مطرح می‌شود و به چشم می‌خورد و این نظارت مورد بی‌مهری بعضی است غافل از اینکه مردم و جامعه ما به جمهوری اسلامی رای دادند تا احکام اسلامی پیاده شود.

علمی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان بر اساس وظیفه خود بررسی صلاحیت‌ها را دارد، گفت: جایی هیاهو و توهین نسبت به شورای نگهبان آغاز شده که منافع آنها در خطر است و شورا اجازه نمی‌دهد افراد نفوذی وارد ارکان نظام شوند.

وی بیان داشت: التزام عملی به اسلام غیر از اقرار به زبان است، کسی می‌خواهد سرنوشت و اسرار کشور را در اختیار بگیرد، قانون اجازه نمی‌دهد هر فردی با هر ویژگی وارد این بخش شود.

جایگاه ولایت‌فقیه در نظام جمهوری اسلامی

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان با اشاره به جایگاه ولایت‌فقیه در نظام جمهوری اسلامی گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمودند که همان اختیاراتی که رسول‌الله (ص) دارد در اختیار ولی‌فقیه است و همه مردم تابع نظرات ایشان و رهبری هستند.

علمی ابراز داشت: ممکن است عده‌ای با ایده‌های روشنفکری غرب‌زده خودشان بخواهند با این مسأله مخالفت کنند، اما قانون‌‌گذار به شورای نگهبان این اختیار را داده که اگر کسی به ولایت فقیه معتقد نیست، صلاحیتش را تایید نکند.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری با اینکه مردم به منتخب خود رای می‌دهند، اما این رای با حکم تنفیذ ولایت‌فقیه رسمیت می‌یابد و می‌تواند به تشکیل دولت و کار بپردازد.

علمی ابراز داشت: اما اگر شورای نگهبان فردی را تایید نکرد، دیگر جای هیاهو وجود ندارد و باید تابع آن بود و هیچ مسؤول دیگری در کشور نمی‌تواند حرفی غیر شورای نگهبان داشته باشد.

وی نظارت بر صحت انتخابات را از دیگر وظایف شورای نگهبان دانست و گفت: شورای نگهبان دفاتری را در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل داده که امر نظارت را نمایندگی کرده و شکایات و مطالب را به ما منتقل می‌کنند و اگر ایرادی دیده نشود، صحت انتخابات تایید می‌شود.

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت: توقع مردم این نبود که در حالی امام خمینی (ره) مستضعفان را به عنوان ولی نعمت خطاب می‌کنند و کسانی که در زمان جنگ دارایی خود را در اختیار انقلاب و رزمندگان قرار دادند، اکنون عده‌ای تحت عناوین مختلف در بعضی از مسندها و مقام‌ها قرار بگیرند و سوءاستفاده‌های نجومی داشته باشند.

علمی اظهار داشت: حتی نامی را که امام راحل بر این قشر از مردم گذاشته بودند که آنها سرمایه‌های نظام هستند، امروز کسانی که بیشتر بخورند و سوء‌استفاده کنند ذخایر انقلاب بشوند.

وی عنوان کرد: جای شرمندگی است که اینگونه افراد سوءاستفاده‌گر را ذخیره کشور بدانند، چرا سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که افتخار ایران و مجاهدان است باید فریاد بزند که چرا سپاه را تضعیف می‌کنید، آیا غیر از دولتمردان و مجریان مسؤول اجرایی کشور باید در این رابطه پاسخگو باشند.

علمی تصریح کرد: چرا ما باید بشنویم که فرمانده مبارزه با تروریسم که دنیا به قدرت معنوی که خداوند به وی داده غبطه می‌خورد و آروز دارند فردی مانند او را داشته باشند، بگوید دیپلماسی ما فعال عمل کرده اما همه کارها با دیپلماسی حل نمی‌شود.

وی ابراز داشت: چرا شخص مسوؤلی باید بگوید اگر کسانی دارند از حرم دفاع می‌کنند و در خط مقدم عراق و سوریه با استکبار جهانی می‌جنگندند، ما حقوق آنها را تامین می‌کنیم، آیا این عیب و نقص نیست.

محرومان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند

علمی گفت: محرومان نباید این چنین مورد بی‌مهری قرار بگیرند و ببنیم که فرصت‌طلب‌ها بیشتر از مستضعفان سود می‌برند و چرا صحبت‌های رهبری در موضوع اقتصاد و فرهنگ باید معطل بماند، رهبری تاکید دارند که سرمایه‌های داخلی به کار گرفته شود.

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان با بیان اینکه اول باید سرمایه‌های داخلی را به‌کار ببریم و اگر با کمبود مواجه شدیم بعد به سراغ دیگران برویم، افزود: آیا در کار‌های فرهنگی مهمترین مشکل ما این است که مناجات چه کسی از صدا و سیما پخش شود، رهبر در مورد برجام فراوان تاکید کردند و مرحله به مرحله گوشزد کردند.

وی ابراز داشت: مرفهین بی‌درد تنها دلشان برای سرمایه‌شان می‌سوزد، فرهنگ تجمل‌گرایی نباید در دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد و میلیون‌ها تومان هزینه چنین کارهایی شود.

شورای نگهبان و سپاه از نظام اسلامی پاسداری می‌کنند

علمی گفت: شورای نگهبان وظیفه دارد جلوی چنین طرز فکرهایی که می‌خواهند به عنوان یک جریان حاکم شوند، بایستد و معتقدیم دو نهاد شورای نگهبان و سپاه پاسداران از نظام اسلامی پاسداری می‌کنند و بیشترین هجمه متوجه این دو نهاد و پاسدار است و همه باید مراقب باشیم.

وی ابراز داشت: شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب باید خط قرمز ما باشد و کسی جرات نکند به حریم آنها توهین و جسارت کند.

علمی گفت: اگر کسانی مانند رزمندگان جرات حضور در خط مقدم را داشتند، امروز قدر انقلاب را بیشتر می‌دانستند، اما این افراد رنجی نبرند و همه چیز رایگان در اختیار داشتند و امروز ناسپاسی اینها را می‌کنند.

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت: امروز فرصت‌طلب‌ها حداکثر استفاده را می‌کنند و محرومان مورد بی‌مهری قرار گرفتند و میلیارد‌ها تومان معوقات بانکی نوچشمی‌ها است، اما جوانان در شرف ازدواج ما سرگردان هستند.

علمی گفت: ما حامی دولت هستیم، اما رنج می‌بریم فردی که از اول انقلاب تاکنون زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده و تاکنون به اندازه یک ماه افرادی که حقوق‌های نجومی دارند، درآمد نداشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس (استان کرمان)، تاریخ انتشار 26 تیر 96 ، کد مطلب: 13960426000701:www.kerman.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین