پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن گفت: نقش برجام تنها محدود به عرصه اقتصادی نیست بلکه تغییر نگرش ها ، بازسازی رفتارها و پذیرش حق و حقیقت و رونمایی از اعتبار یک ملت و کشور است .

شعار سال: علی اوسط هاشمی با بیان اینکه اراده ام بر توسعه زیر ساخت ها برای واقع شدن استان در مسیر پذیرش نقش و ظرفیت ملی و منطقه ای است افزود: باید نقش آنانی را که در سخت ترین شرایط توانستند از صنعت صیانت کنند و نگذارند کشور از طریق تولید بازماند، تکریم داشت.

در کنار بزرگترین نعمت های خدادادی و پتانسیل های بکری چون بندر چابهار از اندیشه و خرد انسان ها به عنوان بزرگترین سرمایه برخوردار هستیم و هرکس سخن از نداری بزند در واقع از بی برنامگی ، ناتوانی و سیاست وابستگی اقتصاد به نفت است.

وی خاطر نشان کرد: عده ای خیلی زود فراموش می کنند که چگونه زمینه شکست در کشور را فراهم کردند و در اوج بی کفایتی صدها میلیارد تومان منابع مالی ، فرصت ها و هزینه ها را با فرصت سوزی هدر دادند.

هاشمی اظهار کرد: تریبون های آتشین امروز آن زمان حاضر نبودند هیچ ایراد و اشکالی را مطرح کنند و امروز هم علیه برجام و قرارداد با شرکت توتال سخن می گویند این در حالیست که در این قرارداد بالغ بر ۲۰۰میلیارد دلار برای سرمایه گذاری فرصت سازی شده است.

هاشمی تصریح کرد: اگر در دولت قبل آن شرایط سخت را به کشور وارد نکرده بودند خودمان می توانستیم قرارداد توتال را عملی کنیم ولی امروز دست ما به سوی شرکت های بزرگ دراز است تا راه را برای بازگشت اعتبار صنعتی خودمان در عرصه جهانی بازسازی کنیم.

وی با بیان بازسازی نگاه های کلان بیرون از کشور و رفتارها از ضرورت هاست گفت: اگر برجام اتفاق نیفتاده بود ، آن و اجماع جهانی با آن نگاه های تند علیه ما بود امروز شرایط جهان به دست ترامپ افتاده بود که تعادل در کلام و رفتار ندارد ، چه چیزی رخ می داد.

وی اضافه کرد : آنچه را که به تاراج دادیم را داریم برمی گردانیم و این افتخار برای ملت است که سرمایه انسانی کشور بازگردد و داشته های خود را به جریان بیندازد .

وی اظهار کرد: آیا در کشور سوئیس بیش از چهار ماه می شود کشاورزی و دامداری کرد ، آیا کاکائو و لبنیات دارد اما چطور شده که امروز بهترین کشور تولید کننده کاکائو و لبنیات و با امنیت بالا و خزانه پول جهان است و فرآوری به وسعت نیاز جهان را تامین می کند.

هاشمی گفت: چگونه می شود تفاوت ها را در رفتار رقم زد و در عرصه ساختن و دانش نهادینه ساخت زیرا در تولید دانش مشکلی نداریم و با هدف قرار دادن منافع ملی و تحمل و مدارا می توان کار کرد .

استاندار با بیان اینکه تسهیل در کار کسانی که دنبال ایفای رسالت و نقش در حوزه صنعت هستند اهمیت دارد ، افزود : دیوان محاسبات را برای ممانعت از رفتارهای روان ساز نگذاشتند زیرا حکم مشاور و تسهیل گری و دیده بانی عمیق دارد نه بازدارندگی تا افرادی چون بابک زنجانی ها و شهرام جزایری ها با اعتبار ملی کشور بازی نکنند .

استاندار افزود: یادداشت چند وزیر مبنای رشد قارچ گونه «بابک زنجانی» شد، یک گزارش غیر علمی و سوری که امروز نه می توانیم پول ملت را بر گردانیم و نه اعدامش کنیم .

استاندار سیستان و بلوچستان اخلاق مداری ، وحدت ، اخلاق به قانون و مقررات انتخابات ، عشق به کار ، روی آوری به خلاقیت و نوآوری و پرهیز از دروغ را از رموز موفقیت یک کشور برشمرد .

هاشمی وحدت ملی روی منافع و ارزش های ملی و پرهیز از رقابت های ناصواب را جزء ضرورت های کشور دانست و گفت: فقر، بیکاری، آمار بالای طلاق و حاشیه نشینی محصول سیاست های اجرا شده است لذا وحدت را باید روی عبور از بحران و رسیدن به تعامل و آرامش در هر خانه را مبنا قرار بدهیم .

وی اضافه کرد: عده ای دو رویکرد افزایش مطالبه در سطح ملی و تخریب را دنبال می کنند که با هم سنخیت ندارند که از سویی مطالبه گری می کنند و از سویی دیگر برای همان مردم مشکل درست کنیم .

به گفته وی، هنوز دولت دوازدهم شروع به کار نکرده است اما برخی ها دارند مشکل درست می کنند انگار هنوز به معرفت تکریم به رأی ملت نرسیدند .

وی لازمه رسیدن به وحدت را خرد جمعی و مسئولیت پذیری در مسیر منافع ملی دانست و اظهار کرد: تریبون های ما باید متناسب با وزن اجتماعی باشند و شرط آن زیستن و نه سنگ اندازی است زیرا دغدغه ما مردم و به توسعه می اندیشیم .

هاشمی شرط تمکین از رای ملت را احترام به قانون و مقررات انتخابات دانست و افزود: عملکرد دولت دوازدهم باید زمینه ساز دولت سیزدهم شود زیرا پایتخت نشینان هم وزن مرزنشینان مشارکت 75 درصدی در انتخابات اخیر داشتند که این بیانگر جشن بلوغ و آگاهی است پس نسبت به شعور مردم باید بالغ باشید .

به گفته وی عدم پذیرش قانون و خم شدن آن ، دیگران را هم خم می کند و احترام به قانون سبب جاری شدن قانون می شود .

استاندار احترام به حقوق شهروندان را یک ضرورت دانست زیرا فارغ از گرایش های متنوع و متکثر که جزء ذات خلقت است، همه ایرانی هستیم .

هاشمی خاطرنشان ساخت: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه جذب سرمایه گذار در سیستان و بلوچستان رخ داده است بطوریکه سومین استان در جذب سرمایه گذاری هستیم .

وی افزود: هم وزن با عمر صنعت استان در دولت یازدهم در بخش صنعت در این استان کار شده است و انداختن فرش قرمز برای سرمایه گذار در واقع پشتیبانی و حمایت برای ایجاد شغل برای جوانان است تا او را از محاصره آسیب ها خارج سازد .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان سیستان و بلوچستان، تاریخ انتشار 27 تیر 96 ، کد مطلب: 964-5484-5:www.sb.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین