پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۵۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
استان بوشهر در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق(ع) غرق در عزا و ماتم است.

شعارسال: در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق(ع) استان بوشهر همانند دیگر نقاط کشورمان غرق در ماتم و عزا است.

مردم ولایت‌مدار استان بوشهر با حضور در مساجد، تکایا، امام‌زاده‌ها و حسینیه‌‌ها در سوگ امام جعفر صادق(ع) به عزداری پرداختند و عشق و علاقه خود را به خاندان نبی مکرم اسلام(ص) نشان دادند.

چهره و معابر نقاط مختلف استان بوشهر در سوگ شهادت امام ششم شیعیان سیاه‌پوش است و صدای طبل عزا در جای جای این استان به گوش می‌رسد.

به همین مناسبت مراسمی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، فرمانده سپاه امام صادق(ع) و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم ضمن عزاداری در سوگ شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق(ع) یکی از سخنرانان گوشه‌هایی از زندگانی گهربار آن امام معصوم (ع) بیان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز با تسلیت سالروز امام جعفر صادق(ع) با اشاره به ویژگی‌های این امام همام اظهار داشت: حدود نیمی از عمر پربرکت حضرت امام جعفر صادق(ع) در منصب امامت گذشت و نهضت علمی و فرهنگی ایشان سبب تحکیم پایه‌های اسلام ناب محمدی (ص) شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با تاکید بر توجه به سیره امام ششم گفت: سیره‌ آن حضرت می‌تواند الگوی ارزشمندی برای جامعه اسلامی باشد.

وی عبودیت و بندگی خداوند، داشتن سیره اخلاقی و زهد و تقوای الهی را از ویژگی‌های مشترک تمام ائمه معصومین (ع) عنوان کرد و افزود: هریک از ائمه‌معصومین(ع) بنا به اقتضائات زمان و ضرورت‌های جامعه خود در کنار این ویژگی‌های مشترک، روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی را برای حفظ اسلام و مبارزه با مستکبران در پیش گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه امام حسن‌مجتبی‌(ع) برای حفظ اسلام با تدبیر در مقابل توطئه‌های خلفا ایستادگی کرد، افزود: امام حسین(ع) نیز برای هدایت جامعه به شمشیر دست می‌برد و با ریختن خون خود سبب تنومند‌شدن درخت اسلام می‌شود، سایر ائمه (ع)با ویژگی‌های منحصر به فرد خود برای حفظ اسلام فدا کرده‌اند.

سروستانی با اشاره به اینکه از دوران امام محمدباقر(ع) حرکت جدیدی باعنوان نهضت فرهنگی شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: اقتضائات زمان ایجاب می‌کند امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نهضت علمی و فرهنگی به پا کنند و از این مسیر و از این منظر از اسلام دفاع کنند.

وی با بیان اینکه این دوران، دوران بسیار پرتلاطمی بود، تصریح کرد: در این دوران خلفای جور با ایجاد نحله‌ها و فرقه‌های انحرافی متعدد، سبب ایجاد تفرقه می‌شدند تا به اهداف شوم خود برسند، از همین‌رو در این مقطع امام صادق (ع) جبهه فرهنگی تشکیل می‌دهد که سرچشمه‌ای برای هدایت بشریت به‌شمار می‌آید.

سروستانی با تاکید بر این‌که حضرت امام صادق (ع) نهضت علمی پدر بزرگوار خویش را استمرار می‌دهد، افزود: امام ششم با تربیت شاگردان متعدد سبب ایجاد جبهه فرهنگی متعدی در برابر خلفای جور می‌شود که این جبهه به راهبردی مستحکم برای دفاع از دژ مستحکم اسلام تبدیل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: اگرچه از ‌امام جعفر‌صادق(ع)، به‌عنوان رئیس مذهب تشیع یاد می‌کنند، اما باید از این مسئله فراتر برویم چراکه رئیس مذاهب مختلف بزرگان اهل‌سنت از محضر آن بزرگوار کسب فیض و علم کردند و مذاهب اربعه اهل‌تسنن به نوعی برگرفته از تراوشات علمی امام صادق (ع) هستند.

وی با بیان اینکه همه جریان‌ها و حرکت‌های علمی مسلمانان در دوره امامت امام صادق(ع) رونق گرفت گفت: در این دوران مجالس درس و مناظره‌های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد، در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29تیر1396، کدخبر: 1469560: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین