پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
غربالگری احساسی کودکان لرستانی وضعیت خوبی ندارد بطوریکه بر اساس غربالگری های صورت گرفته، وضعیت اختلالات اضطرابی رفتاری کودکان در لرستان هشدار دهنده است.

شعار سال: مدیرکل بهزیستی لرستان گفت:وضعیت اختلالات اضطرابی کودکان لرستانی هشداردهنده است.

اسدالله حیدری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از روند رو به رشدضریب پیشگیری از معلولیت در لرستان خبر داد و اظهار داشت: طیسال گذشته از تولد زایی ۳۰ هزار نوزاد معلول در کشور جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه۱۵ هزار کودک پیش دبستانی تحت پوشش بهزیستی استان لرستان هستند، عنوان کرد: در سطح استان ۱۸۵ روستا مهد و ۹۹ مهد کودک شهری وجود دارد.

وضعیت اختلالات اضطرابی کودکان لرستانی هشدار دهنده است

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ موسسه، NGO، کلینیک ودر استان با سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به مددجویان همکاری می کنند، افزود: بیش از ۹۰ درصد اقدامات بهزیستی لرستان در حوزه توانمند سازی مددجویان به کلینیک ها واگذار شده است.

حیدری بر لزوم کنترل عالمانه رفتار کودکان توسط والدین آن ها تاکید کرد و گفت:خانواده ها به مسائل رفتاری بی توجه هستند بطوریکه بگو مگوها و تنش هایی که فکر می کنند رفتار عادی است باعث اختلالات در فرزندان آن ها می شود.

وی با بیان اینکه به وضعیت اختلالات اضطرابی کودکان استان لرستان خوشبین نیستم، تصریح کرد:غربالگری احساسی کودکان لرستانی وضعیت خوبی ندارد بطوریکه بر اساس غربالگری های صورت گرفته، وضعیت اختلالات اضطرابی رفتاری کودکان در لرستان هشدار دهنده است.

افزایش سه برابری سهم معلولین از یارانه ها

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: اختلالات اضطرابی نباید سلامت کودکان را تهدید کند لذا توجه به دوران کودکی بسیار حائز اهمیت بوده و باید مد نظر والدین قرار گیرد.

حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه جامعه ما از لحاظ توزیع ثروت دو قطبی بوده و این امر موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود، عنوان کرد: طی سال های گذشته سهم سرانه یک آدم معلول یا سرپرست خانواده از سبد یارانه ها به اندازه یک ایرانی مقیم کانادا بود؛ با هدفمندی واقعی یارانه ها سهم فقرا تقریبا سه برابر شد.

وی افزود: بهموجب قانون برنامه ششم توسعه باید هرسال سهم فقرا از هدفمندی یارانه ها افزایش یابد و با افزایش نرخ تورم این سهم نیز بالا رود.

مدیرکل بهزیستی لرستان پیشگیری از آسیب های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها را دو استراتژی مهم سازمان بهزیستی دانست و گفت: در استان لرستان نیز این سیاست ها دنبال شده و بهزیستی استان به دنبال کاهش طلاق و مبارزه با اعتیاد، حاشیه نشینی و بی بندوباری اخلاقی است.

کوهدشت جوان ترین شهر لرستان

یکی از سیاست های سازمان بهزیستی لرستان را نگهداری سالمندان در منزل دانست و بیان داشت: برای این منظور دو شهرستان استان به عنوان پایلوت مراقبت سالمندان در منزل انتخاب شده اند و در سه شهرستان مراکزی تحت عنوان «فرزانگان» ایجاد شده که توسط خود سالمندان اداره می شوند.

وی با بیان اینکهلرستان، تنها استانی هست که نیازسنجی سالمندان را از زبان خودشان انجام می دهد، افزود:لرستان، استان چهارم کشور در حوزه اقدامات ارائه کننده به سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی لرستان میانگین امید به زندگی را در استان برای آقایان ۷۲ سال و برای بانوان ۷۳ سال دانست و گفت: بروجرد پیرترین و کوهدشت جوان ترین شهرستان های استان هستند.

در دست ساخت بودن۱۶۷۰ مسکن برای معلولین لرستان

حیدری در ادامه به وضعیت مسکن معلولین استان اشاره کرد و بیان داشت: ۱۶۷۰ مسکن در دست ساخت برای معلولین در استان وجود داشته و اخیرا نیز ۱۰۰ واحد مسکن معلولین با حضور رئیس بهزیستی کشور افتتاح شد.

وی افزود: هنوز ۳۷۰ خانواده دو معلوله استان موفق نشده اند صاحب مسکن شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان به وجود مداکز مشاوره عمومی خانواده سازمان بهزیستی در همه شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: در این مراکز تمامی دعاوی خانواده ها قبل از ارجاع به دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد که این امر موجب افزایش توافق زوجین و کاهش طلاق شده است.

زنانه شدن آسیب های اجتماعی رو به فزونی است

حیدری با اشاره به اینکه موضوع زنانه شدن آسیب های اجتماعی در جامعه رو به فزونی است، تصریح کرد: تعداد ارجاع فرزندان بدسرپرست ناشی از اعتیاد مادر به مراکز نگهداری بهزیستی استان رو به افزایش است.

وی از افزایش ۳۰۰ درصد اعتبارات توانمند سازی بهزیستی استان خبر داد و افزود: استان لرستان در حوزه توانمندسازی معلولین و خودکفا کردن مددجویان رتبه دوم کشور را دارد.

مدیرکل بهزیستی لرستان در خصوص وضعیت خدمات دهی به افراد پشت نوبت برای تحت پوشش درآمدن بهزیستی گفت: تمامی این پشت نوبتی ها سایر خدماتسازمان بهزیستی منهای مستمری را دریافت می کنند و ما این افراد را رها نکرده ایم بطوریکه اولویت اول بهزیستی لرستان ایجاد اشتغال برای این دست افراد است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا، تاریخ انتشار 28 تیر 96 ، کد مطلب: - :www.porsna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین