پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی این است که 16 هزار و 760 هکتار کشت گلخانه ای را تا پایان برنامه ششم توسعه دهد تا مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی تحقق یابد.

شعار سال: محمدعلی طهماسبی در نخستین دوره ملی تربیت مروج متخصص موضوعی ویژه مروجان مسئول بهینه های تولیدی مدیریت تلفیقی حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه در موسسه تحقیقاتی علوم باغبانی مستقر در مشکین دشت فردیس البرز، افزود: برای اجرای طرح ها و آبیاری تحت فشار وزارت جهاد کشاورزی 85 درصد دولت یارانه می دهد برای این که آب کالای ارزشمندی است.

طهماسبی همچنین گفت: دو هزار هکتار گلخانه سنتی و چوبی در کشور فعال هستند که از سوی دولت تسهیلات و کمک به آنان ارائه می شود تا از حالت سنتی خارج شوند.

وی با بیان اینکه در افق برنامه 10 ساله 48 هزار و 300 هکتار گلخانه در کشور ایجاد می شود؛ افزود: در قالب برنامه ششم 16 هزار و 700 هکتار گلخانه دیده ایم تا شرکت های طراح و سازنده پیمانکاران و نصابان در کشور رشد کنند.

وی اظهار داشت: هیچ نوع سیستم کشاورزی نمی تواند در صرفه جویی و میزان صرفه جویی در آب با گلخانه برابری کند.

طهماسبی گفت: باغ های دیم در 500 هزار هکتار از اراضی شیب دار کشور با مشارکت جوامع محلی احداث می شود که از برنامه های بخش کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی همچنین گفت: 11 هزار و 200 هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که این رقم بسیار کم است. کشوری که خشک بوده و با کم آبی مواجه است باید به دنبال توسعه این نوع کشت باشد و دولت نیز در این زمینه با ارائه تسهیلات به کشاورزان کمک می کند.

طهماسبی افزود: از دو میلیون و 700 هزار هکتار باغی که وجود دارد حدود 900 هزار هکتار آن سنتی است.

وی هم افزایی را یکی از سیاست های وزارتخانه در قالب زنجیره های تولید دانست و افزود: هم افزایی منجر به تشکیل سرمایه در بخش کشاورزی می شود که در قالب تشکل ها بتوانند از این نهادها استفاده کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت کشاورزی روز، تاریخ انتشار 3 مرداد 96 ، کد مطلب: 9398:www.keshavarzirooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین