پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری نخستین کنگره ملی شعر کرامت در قم خبر داد و گفت: این کنگره در قالب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پنجم مردادماه در تالار شهید آوینی این اداره کل برگزار می‌شود.

شعار سال: سید موسی حسینی کاشانی در نشست شورای فرهنگ عمومی که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اجرای برنامه‌های دهه کرامت در استان قم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این برنامه‌ها از روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم با هماهنگی دستگاه‌های مختلف استان آغاز شده و تا پایان سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

وی برنامه‌های متنوع دهه کرامت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ارائه بسته‌های فرهنگی از سوی ستاد اقامه نماز، اعزام سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) به استان‌های مختلف، همایش در پناه بانو و برپایی کارگاه‌هایی از سوی جمعیت هلال‌احمر در رابطه بامعرفت نسبت به حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های این دهه هستند که در حال حاضر در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری نخستین کنگره ملی شعر کرامت در قم خبر داد و اظهار داشت: این کنگره در قالب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پنجم مردادماه در تالار شهید آوینی این اداره کل برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره گفت: 350 اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت در قم رسیده که در این روز از برترین آثار هنرمندان تقدیر به عمل می‌آید، همچنین صد شعر از برترین اشعار انتخاب و در مجموعه کتابی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به گشایش دفتر خبرگزاری رضوی در دهه کرامت در اداره کل ارشاد گفت: دفتر این خبرگزاری به دلیل اهمیت رسانه‌ای و جایگاه علمی و دینی آن از استان خراسان رضوی به استان قم انتقال داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به افزایش برخی ناهنجاری‌ها در سطح جامعه گفت: دستگاه‌های اجرایی برای اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند، البته برخی نهادها در این رابطه راهکارهایی ارائه کرده‌اند اما با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی نیازمندیم.

حسینی کاشانی پنج آسیب اجتماعی اولویت‌دار از سوی مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی، حاشیه‌نشینی و نقاط بحران‌زا پنج اولویت آسیب‌های اجتماعی هستند که باید مسئولان در کاهش آن‌ها اقدامات جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: از طرف اداره کل ارشاد فرم‌هایی در حال آماده شدن است تا دستگاه‌های اجرایی آمار و اطلاعات لازم در زمینهٔ آسیب‌های اجتماعی را ارائه دهند و ضروری است که هر دستگاه در این رابطه نماینده‌ای را به این امر اختصاص دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ابراز کرد: وضعیت فرهنگی جامعه دچار خلأهایی شده و برخی آمارها در رابطه با آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق نگران‌کننده است، و در این رابطه باید برنامه‌هایی به‌منظور جلوگیری از رشد آن در نظر گرفته شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 5 مرداد 96، کد مطلب: 1475639:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین