پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پایان بهره‌برداری از 15 پروژه مهم بخش کشاورزی بعد از 15 سال بلاتکلیفی در استان خبر داد.

شعارسال: جعفر گوهرگانی در نشستی با موضوع پیگیری مطالبات پیمانکاران که به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در استان، اظهار کرد: در این سال‌ها تنها 2 پروژه جدید تعریف کرده‌ایم و سیاست ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با تکیه بر جذب اعتبارات ملی است.
وی افزود: ترس از بدهکار شدن و کمبود اعتبارات، مانع گسترش خدمات این سازمان به کشاورزان نخواهد شد و ما ترسی از این موضوع نداریم.
گوهرگانی با تأکید بر توازن و تطابق اعتبارات مصوب و اعتبارات قابل جذب برای شروع یک پروژه، گفت: جذب اعتبار از بودجه ملی یکی از رؤس برنامه‌های این سازمان است به گونه‌ای که متناسب با شرایط یک پروژه و قدرت رایزنی‌ها، اعتبارات ملی به استان بیاوریم و از سوی دیگر موجب بدهکار شدن دولت و شروع پروژه‌های بدون پشتوانه مالی نشویم.
وی به برخی از این پروژه‌ها در بخش پمپاژهای آب اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی همچون رودشتی، دشت ابلش لنده، پروژه پمپاژهای چاه‌تلخ و چالموره باشت، پروژه مختار و دیل و آرو از این دست طرح‌ها به شمار می‌روند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌ریزی برای به سرانجام رساندن تعداد 170 پروژه نیمه‌تمام در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد پروژه‌ها نیمه تمام فقط در بخش آب و خاک و شیلات است.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که همواره پروژه‌های عمرانی ما داشته، تخصیص‌های کم اعتبارات آن‌ها است.
گوهرگانی به بدهی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، اشاره کرد و گفت: کمترین بدهی این سازمان در زمینه عمرانی است و عمده آن مربوط به دیون و مطالبات بازنشستگان و بدهکاری به شهرداری‌ها است که بیش از 50 میلیارد تومان است.
وی افزود: 45 میلیارد تومان آن عوارض شهرداری‌ها است و همچنین دیون و احکامی که علیه ما صادر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به عمده بدهی‌های عمرانی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: عمده بدهی عمرانی ما مربوط به 10 پروژه سنگین مانند طرح ماهی قلات است که مبلغ آن به 15 میلیارد تومان می‌رسد.
گوهرگانی با بیان این که برای کارهای عمرانی جدید واهمه و ترسی از نبود اعتبارات و تخصیص‌ها نداریم و کار را به خاطر این بدهی‌ها تعطیل نمی‌کنیم، افزود: برای مثال سهم ما از آبیاری تحت فشار در اعتبارات 7 میلیارد تومان بوده که الان در این بخش 15 میلیارد تومان کار شده و از دولت طلبکار هستیم.
متولی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز امیدواری از این که سال آینده بتوان اعتبارات بیشتری را در بخش کشاورزی استان جذب کرد، افزود: در حال حاضر یکی دیگر از مشکلات به بحث بحران آب برمی‌گردد که به همین منظور موضوع طرح‌های آبیاری نوین را در دستور کار فعالیت‌های عمرانی خود قرار داده‌ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ دوشنبه 7 دی 1394، کد مطلب: 8829، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین